17.04.2020

Drodzy Rodzice i Dzieciaki – Przedszkolaki!
Praca lekarzy, pielęgniarek oraz wszystkich pracowników służby zdrowia, w tym trudnym
okresie jest niezwykle odpowiedzialna i często niebezpieczna. Dzięki ich wysiłkom chorzy
wracają do zdrowia. W swej wdzięcznej pamięci mamy również Tych dzięki, którym możemy normalnie i bezpiecznie funkcjonować każdego dnia. Za trud, poświęcenie, życzliwość, ciepłe słowa i szczery uśmiech chcemy WAM WSZYSTKIM serdecznie podziękować.
Cele: utrwalenie wiadomości na temat zawodów,
rozwijanie: kreatywności, inwencji plastycznej oraz sprawności manualnej
Prosimy Rodziców o odczytanie proponowanych działań.
1. Przypomnij sobie wiadomości na temat wybranych zawodów, w trakcie oglądania filmiku „Poznajemy miejsca pracy”.
https://www.youtube.com/watch?v=zYkJUgCDdyc
2. Zapraszamy do wykonania pracy plastycznej pt. „Kucharz”.
Potrzebne materiały:
– rolka po papierze toaletowym,
– czarny mazak,
– biała kartka,
– nożyczki,
– klej,
– kawałek tektury,
– zszywacz.(fot 1)
Zaczynamy.
Z białego papieru wycinamy dość szeroki pasek, który składamy na pół.
W miejscu złożenia robimy nacięcia i za pomocą zszywacza
mocujemy tak powstałą czapkę u góry rolki.
Pod czapką rysujemy oczy, nos i uśmiech.(fot 2)
Następnie wycinamy kolejny pasek papieru i przyklejamy u dołu rolki – będzie
to koszulka kucharza, na której rysujemy kołnierzyk i guziki.(fot 3)
Z tektury wycinamy łyżkę i doklejamy do koszuli.(fot 4)
Gotowe .

3.Zabawa ruchowa z krzesełkiem „Zrób to”. Rodzic wydaje dziecku polecenia:
-Usiądź na krześle.
-Stań za oparciem krzesła
-Kucnij przed krzesłem
-Poskacz obok krzesła
-Połóż ręce pod krzesłem
4. Rozwiąż zagadki:
Na stoliku mam nożyce, gdy je sprytnie w ręce chwycę,
gdy przy pracy się uwinę, wnet ostrzygę ci czuprynę. (fryzjer)
Pracuje głęboko, pod czarnym sufitem.
Ludzie palą skarby przez niego zdobyte. (górnik)
Jak się nazywają panie,
których zajęciem jest gotowanie? (kucharki)
Z troską pochyla się nad tobą, bo wie, jak zmagać się z chorobą.
Lek ci zapisze czasem gorzki, mierzy ci temperaturę i martwi się, gdy idzie w górę. (lekarz)
Z wielką torbą chodzi co dzień, przy pogodzie, niepogodzie.
Czekaj go, gdy listu chcesz, kto to jest? Czy wiesz? (listonosz)
Ktoś za zeszytem przegląda zeszyt, choć jest zmęczony – jeszcze pracuje.
Gdy stawia piątkę – się cieszy! Przykro mu bardzo – gdy stawia dwóje. (nauczyciel)
Kto na skrzyżowaniu bez obawy staje,
bo zatrzyma ręką auta i tramwaje? (policjant)
Kto pracuje w hełmie, pnie się po drabinie,
kiedy syczy ogień i gdy woda płynie? (strażak)
5. Podziel rozwiązania zagadek na sylaby (wyklaszcz każdą z sylab) oraz wskaż pierwszą i ostatnią głoskę w słowach.
6. Na zakończenie proponujemy zabawę dla całej rodziny „Zawodowe kalambury”
Jak grać – jak się bawić?
Przed przystąpieniem do gry przygotowujemy hasła do losowania – zapisujemy je na karteczkach i wrzucamy do woreczka. Jeden z uczestników losuje jedną karteczkę a następnie za pomocą mimiki i mowy ciała przedstawia wylosowany zawód. Nie może się przy tym odzywać. Reszta uczestników zabawy zgaduje. Ten kto odgadnie wskazuje kolejną osobę, która będzie przedstawiała kolejne hasło.
Jeśli zabawa Wam się podobała prześlijcie Rodzicom uśmiech.
Narysujcie, proszę w trakcie weekendu kwiaty dla ludzi pracujących w zawodach pozwalających przetrwać nam ten trudny okres. Prosimy Rodziców o przysłanie fotografii, które zamieścimy na naszej stronie.
Zadania proponowane na dziś przez Misiową Mamę
1) Zabawa w sklep.
Rodzice wraz z dziećmi budują sklep z artykułów dostępnych w domu. Do zabawy można użyć papierowych pieniędzy wykonanych przez dziecko. Rodzic przypomina dziecku o używaniu słów grzecznościowych: proszę, dziękuję.
2) Wysłuchanie bajki „Lusterko i pieniądze” Michela Piquemala.
Bajka dostępna w zasobach e-podręczniki:
https://epodreczniki.pl/a/widziec-nie-tylko-siebie/D18q7xNQg
Rozmowa z dzieckiem po przeczytaniu bajki:
Przed czym ojciec chciał przestrzec swoje dziecko?
Jak powinien postępować człowiek, żeby nie dostrzegać tylko samego siebie?
Uwaga! Pytania dostosowujemy do wieku dziecka.
3) Czy wszystko można kupić za pieniądze?
Rozmowa z dzieckiem na temat wartości. Wspólne wykonanie plakatu pt. „To jest
cenne/wartościowe dla naszej rodziny”.