16.04.2020

Drodzy Rodzice i Dzieciaki- Przedszkolaki!
Cel dzisiejszego spotkania: rozpoznawanie zawodów na podstawie charakteryzujących je rekwizytów, rozumienie relacji mniejszości, większości i równości między liczbami
Prosimy Rodziców o odczytanie proponowanych działań.
1.Ćwiczenia ruchowe „Na budowie”
Dziecko stoi w lekkim rozkroku, trzymając w rękach klocek. Rodzic liczy do czterech, a dziecko rytmicznie wykonują ćwiczenie. Na 1-schyla się i kładzie klocek na podłodze, na2- prostuje się, na3- ponownie się schyla i podnosi klocek, na4- prostuje się.
2. Powiedz komu potrzebne są te przedmioty:

3.Zabawa słowno- matematyczna „Rozmowa liczb”.
Przygotuj kartoniki z cyframi oraz znakami < > = +-.

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

-Nazwij kolejne liczby i pokaż tyle palców u ręki, ile one wskazują. Następnie pobaw się z Rodzicem losując i prowadząc dialogi liczb. Np.5 i 8
-Jestem zapisem liczby 5 – jestem od Ciebie mniejsza o 3.
-Wstaw znaki między liczbami np. 5<8, 6>4
4.Ułóż i rozwiąż równania np. 4+3=7, 7-3=4
5. Ćwiczenia oddechowe „Zasłużony odpoczynek”
Dzieci w sadzie skrzyżnym wykonują wdechy i wydechy połączone z podnoszeniem i opuszczeniem rąk.
Jeśli zabawa Ci się podobała zaśpiewaj ulubioną piosenkę.
Zadania proponowane na dziś przez Misiową Mamę
„Monetowy frottage” – dziecko poznaje technikę plastyczną frottage, która polega na
odciskaniu faktury dowolnych przedmiotów na powierzchni papieru przez przyłożenie
papieru do danej rzeczy i mocne pocieranie go ołówkiem/kredką. Rodzic proponuje dziecku
odciskanie faktury monet.
Uwaga! Do zabawy używamy zdezynfekowanych monet!
(Źródło zdjęcia w poście: http://elephantaday.blogspot.com/…/elephant-no-126-frottage…
Poszukiwanie odpowiedzi na pytania: Skąd ludzie mają pieniądze? Dlaczego trzeba
pracować? Rodzic zachęca dziecko do wypowiadania się przez odpowiedzi na pytania: Skąd
ludzie mają pieniądze? Dlaczego trzeba pracować? Jakie prace wykonują ludzie w celu
zarobienia pieniędzy?
Zachęca też dziecko do wypowiedzi, w jaki sposób planuje ono w przyszłości zarabiać
pieniądze. Razem wymyślają zabawę tematyczną związaną z wymarzonym zawodem dziecka
Zabawy matematyczne z monetami.
• Dzieci porównują ciężar poszczególnych monet. Szacują, czy ważą tyle samo, czy różnią się
od siebie – układają na jednej dłoni wybraną monetę, a na drugiej dłoni inną monetę. Opisują
swoje wrażenia.
• Układają monety od największej do najmniejszej i odwrotnie.
• Segregują monety według nominału.
• Układanie rytmów z monet. Rodzic układa rytm, np. moneta 1 gr – 2 gr – 5 gr, a zadaniem
dziecka jest go kontynuować.
Uwaga! Do zabawy używamy zdezynfekowanych monet!