Do grupy uczęszczają dzieci 3-letnie. Grupę prowadzi Pani Natalia Tyl i Pani Anna Jelonek.
Natalia Tyl – przedszkolejezyki@interia.pl
Drodzy Rodzice i Dzieciaki-Przedszkolaki!
Prosimy Rodziców o odczytanie proponowanych działań.
1. Zapraszamy na poranną gimnastykę.
2. Rozwiąż zagadki.
Każdy dorosły na całym świecie
ma jakiś zawód, wszak o tym wiecie.
Jeden na przykład zapał wykaże
w walce z chorobą – ten jest … . (lekarz)
Nosi biały czepek
i biały fartuszek,
a żebyś był zdrowy,
czasem ukłuć musi. (pielęgniarka)
Gdy stoi na drodze,
nie bój się niczego.
Z nim na drugą stronę
bezpiecznie przejdziesz, kolego! (policjant)
Kto dniem czy nocą,
bardzo się trudzi,
gasi pożary
i ratuje ludzi. (strażak)
W białym fartuchu
ze słuchawkami.
Zajmuje się fachowo
chorymi zwierzętami. (weterynarz)
3. Podziel nazwy zawodów z zagadek na sylaby, pamiętaj aby wyklaskać każdą z sylab.
Spróbuj teraz wyodrębnić pierwszą głoskę w słowach.
4.Praca plastyczna „Kucharz” do wykonania pracy potrzebujesz: kartki papieru, papierowej rolki, nożyczek, kleju oraz kredki. Postępuj zgodnie z instrukcją przedstawioną na kolejnych fotografiach.
Krok 4 Krok 5 Krok 6 Krok 7 Krok 8
To oczywiście nasza propozycja, do wykonania zadania możecie użyć innych materiałów.
Drodzy Rodzice i Dzieciaki-Przedszkolaki!
Prosimy Rodziców o odczytanie proponowanych działań.
1. Zapraszamy na poranną gimnastykę.
2. Posłuchaj wiersza pt. „Za górami za lasami” W. Chotomskiej, spróbuj zapamiętać zawody, które są wymienione w wierszu.
3. Odpowiedz na pytania:
- Co niezwykłego działo się w mieście?
- Jakie zawody wykonywali mieszkańcy miasta?
- Który z tych zawodów już nie istnieje?
- Co oznaczają słowa „pokiełbasił wszystkie słowa”?
4. Podaj nazwy zawodów przedstawionych na obrazkach i ułóż zdania z nazwami wybranych zwodów.
5. Narysuj, jaki zawód chcesz wykonywać w przyszłości.
Do dzieła! Jeśli zabawa Ci się podobała uśmiechnij się do Rodziców.
Drodzy Rodzice i Dzieciaki-Przedszkolaki!
Witamy Was, zapraszamy do zabawy. Tematyką tego tygodnia będą nasze ulubione bajki. Poznamy zawód bibliotekarza. Nauczymy się nowej piosenki oraz wykonamy ciekawe prace plastyczne,
Prosimy Rodziców o odczytanie proponowanych działań.
1. Zapraszamy na poranną gimnastykę, zaproś do ćwiczeń kogoś z rodziny.
2. Posłuchaj opowiadania pt. „Kłopoty Kopciuszka” Barbary Szelągowskiej.
3.Odpowiedz na pytania:
- Wymień postacie, które występowały w baśni?
- Kto z bohaterów utworu zabrał pantofelek Kopciuszka?
- Wymyśl inne zakończenie baśni.
4.Uzupełnij kartę pracy.
Do zobaczenia jutro w naszym przedszkolu!!!
Drodzy Rodzice i Dzieciaki-Przedszkolaki!
Prosimy Rodziców o odczytanie proponowanych działań:
1.Zapraszamy na gimnastykę:
Ręce do góry, nóżki prościutkie,
tak ładnie ćwiczą dzieci malutkie.
Teraz ramiona w dół opuszczamy
i kilka razy tak powtarzamy.
Teraz się każdy robi malutki,
to proszę państwa są krasnoludki.
Następnie na jednej nodze stajemy,
bo jak bociany chodzić umiemy.
W górę wysoko piłeczki skaczą,
takie piłeczki – chyba coś znaczą?
Powoli powietrze noskiem wdychamy
i delikatnie ustami wypuszczamy.
2. Rozwiąż zagadki a dowiesz się kto przyszedł na bal karnawałowy do przedszkola?
Co to za dziewczynka
W pośpiechu bal opuściła,
A na dodatek –
pantofelek zgubiła?
Jakie imiona mają
braciszek i siostrzyczka,
którzy w lesie znajdują
chatkę z całą z piernika?
Za jej urodę –
macocha ją wygnała
do lasu ciemnego.
Tam spotkała krasnoludki
i królewicza młodego.
Na podwórku je wyśmiewano
nie wiedziało dlaczego.
Gdy dorosło, łabędzie
przyjęły go jak swego.
Tylko cal wysokości
miała ta dzieweczka,
dlatego też jej imię
brzmiało….
3.Teraz spróbuj utworzyć własne zagadki na temat ulubionych bohaterów bajkowych.
4. Obejrzyj bal Świnki Peppy i jej przyjaciół:
Drodzy Rodzice i Dzieciaki-Przedszkolaki!
Prosimy Rodziców o odczytanie proponowanych działań.
1. Zapraszamy na poranną gimnastykę, wykonuj ćwiczenia zgodnie z treścią rymowanki.
Ręce w dole, ręce w górze,
Rysujemy koło duże,
Skok do góry, ręce w bok,
Teraz w przód zrób jeden krok
Skok do tyłu, skok na jednej nodze,
Teraz usiądź na podłodze.
2. Posłuchaj wiersza pt. „Ukryte figury” K. Gawlik i powiedz gdzie ukryły się figury geometryczne. Teraz rozejrzyj się wokół siebie i poszukaj ukrytych figur w Twoim otoczeniu.
„Słodkie lizaki to małe kółeczka,
na okrągłym talerzu leżą ciasteczka (…)
Kwadrat wygląda jak płyta chodnikowa,
serwetka na stole też jest kwadratowa (…)
Małe prostokąty to płytki domina,
walizka także prostokąt przypomina (…)
Trójkąt wypatrzyć można w kawałku sera,
w choince, którą na Święta się ubiera (…)
3. Wykonaj zadanie z karty pracy.
4. Policz i wpisz odpowiedni wynik.
Do dzieła! Jeśli zabawa Ci się podobała uśmiechnij się do Rodziców.
Drodzy Rodzice i Dzieciaki-Przedszkolaki!
Prosimy Rodziców o odczytanie proponowanych działań.
1. Zapraszamy na poranną gimnastykę, zaproś do ćwiczeń kogoś z rodziny.
2. Posłuchaj piosenki pt. „W karnawale”, powtórz słowa za Rodzicem. Spróbuj nauczyć się pierwszej zwrotki i refrenu.
„A w karnawale!” – bal był nad bale!
A w karnawale, a w karnawale
to wszyscy w głowach mają bale.
I ćwiczą dygi, kroki, obroty,
aż biją na nich siódme poty.
Wzdycha fryzjerka, mdleją krawcowe,
lecz się nie skarżą ani słowem.
Tworzą fryzury i stroje modne,
dzieła prawdziwe, mistrzów godne.
Refren:
Na bal, na bal,
do sal, do sal.
Wodzirej na przedzie
korowód powiedzie.
Raz dwa, raz dwa,
i na trzy pas,
z podskokiem, z obrotem,
obcasów stukotem.
3. Śpiewaj piosenkę i poruszaj się do melodii walczyka.
4. ,,Maska karnawałowa” – praca plastyczna. Zaprojektuj maskę karnawałową według własnego pomysłu.
5. Ćwiczenie odprężające „Budzenie się kota”.
Rozciągamy kolejno wszystkie części ciała (można to robić na czworakach), następnie przechodzimy do pozycji leżącej. Kto ma ochotę może mruczeć z zadowoleniem. Ćwiczenie wykonujemy kilka razy, dokładnie i powoli.
Do dzieła! Jeśli zabawa Ci się podobała uśmiechnij się do Rodziców.
Drodzy Rodzice i Dzieciaki-Przedszkolaki!
Witamy Was zapraszamy do
zabawy. Tematyka tego tygodnia to – “W karnawale same bale”. Dowiemy się co to
jest karnawał, jakie są popularne zabawy karnawałowe, poznamy też piosenkę i
wykonamy ciekawe prace plastyczne.
Prosimy Rodziców o odczytanie proponowanych
działań.
1.Zapraszamy do zabawy ruchowej:
2. Zapraszamy do obejrzenia filmu edukacyjnego pt. „Karnawał”.
3.Odpowiedz na pytania:
Co to jest karnawał?
Kiedy obchodzimy karnawał?
Który z podanych zwyczajów podoba Ci się najbardziej. Dlaczego?
4. Rytmiczne dzielenie słów związanych z karnawałem:
(ma – ska, ba – lon, ser – pen – ty – na, mu – zy – ka)
Ułóż zdania z podanych słów.
5. Jeżeli zabawa Ci się podobała zaproś kogoś z rodziny do tańca.
Szanowni Państwo
Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Kłobucku działając na podstawie art.32a ust. 1 pkt 1 i 2, ust.2 ustawy z dnia 5 grudnia 2008 r. o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi (Dz. U. z 2021 r., poz. 2069), w związku z potwierdzonym przypadkiem Covid-19 u osoby przebywającej w Przedszkolu z oddziałem integracyjnym im. Małego Księcia we Wręczycy Wielkiej; ul. Sportowa 2 D; 42-130 Wręczyca Wielka informuje, iż zasadnym jest objęcie osób z bezpośredniego kontaktu 10-dniową kwarantanną, (rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 6 maja 2021 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem staniu epidemii (Dz. U. z 2021 r., poz. 861 z późn. zm.).
Po przeprowadzeniu dochodzenia epidemiologicznego Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Kłobucku nakazuje poddanie się obowiązkowej kwarantannie dziecku, które miało kontakt/styczność z osobą zarażoną na terenie placówki oświatowej. Termin zakończenia kwarantanny liczony jest 10 dni od dnia następnego po ostatnim kontakcie z osobą zakażoną, tzn. kwarantanna obowiązuje od 22.01.2022 r. do 31.01.2022 r.
W sytuacji nagłego pogorszenia stanu zdrowia należy natychmiast skontaktować się telefonicznie z lekarzem POZ.
UWAGA! Zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami prawa, kwarantannie nie podlegają osoby wspólnie zamieszkujące z osobą przebywającą na kwarantannie np. rodzice i rodzeństwo ucznia, osoby w pełni zaszczepione (tj. jeśli upłynęło 14 dni od podania II dawki szczepionki) oraz osoby, które były poddane izolacji albo hospitalizacji z powodu zakażenia wirusem SARS-CoV-2, nie później niż 6 miesięcy od uzyskania pozytywnego wyniku testu diagnostycznego w kierunku COVID-19.
Drodzy Rodzice i Dzieciaki-Przedszkolaki!
Prosimy Rodziców o odczytanie proponowanych działań.
1. Dzisiaj zapraszamy do zabawy pt. „A ram sam sam”.
2. „Zwierzęta na wsi” – zagadki słuchowe.
3. „Owieczka” – praca plastyczna.
Potrzebne
materiały:
– kartka biała, brązowa, kremowa,
– wata,
– klej,
– czarna kredka.
Zaczynamy:
Z białej kartki wytnij duże koło. Z brązowej kartki wytnij dwa paski. Z kremowej kartki wytnij kształt jajka.
Z waty zrób kulki. Wycięte elementy sklej ze sobą tak jak na zdjęciu.
Kulki z waty przyklej na białą kartkę. Kredką dorysuj oczy i uśmiech.
Praca gotowa! BRAWO!
Kochani‼️ Już w poniedziałek widzimy się w przedszkolu 🙂
Jeśli zabawy Ci się podobały krzyknij HEJ!
Drodzy Rodzice i Dzieciaki-Przedszkolaki
Prosimy Rodziców o odczytanie proponowanych działań.
Cel: poznanie etapów produkcji mleka.
1.Zapraszamy do muzycznej gimnastyki w podskokach.
2.Rozwiąż zagadkę:
To jest biały napój, smaczny, bardzo zdrowy.
Dostajemy go w prezencie od łaciatej krowy.
3.Obejrzyj ilustracje przedstawiające etapy powstawania mleka, opowiedz co widzisz na obrazkach.
4.Posłuchaj wiersza pt. „Przetwory z mleka” B. Formy.
5.Poszukaj w swoim domu wyroby z mleka.
6. Podziel słowa: (krowa, mleko, ser, obora, trawa, masło, jogurt) na sylaby- pamiętaj, aby wyklaskać każdą sylabę; ( kro-wa, mle-ko, ser, obo-ra, tra-wa, mas-ło, jo-gurt ).
A teraz podziel nazwy zwierząt na głoski – pamiętaj, aby każdą głoskę przeliczać po kolei na paluszkach: (k-r-o-w-a; m-l-e-k-o; s-e-r; o-b-o-r-a, t-r-a-w-a; m-a-s-ł-o; j-o-g-u-r-t).
Jeśli zabawa Ci się podobała uśmiechnij się do Rodziców.
Drodzy Rodzice i Dzieciaki-Przedszkolaki!
Prosimy Rodziców o odczytanie proponowanych działań.
Celem dzisiejszego spotkania jest rozwój kompetencji matematycznych
1.Zapraszamy do zabawy ruchowej.
2.Rymowanka „Witamy swoje palce” – Rodzic mówi rymowankę, a dziecko realizuje jej treść
Kciuki gotowe? Tak! – pięść zaciśnięta, wystawiony kciuk
Wskazujące gotowe? Tak! – wystawiony drugi palec
Środkowe gotowe? Tak! – wystawiony trzeci palec
Serdeczne gotowe? Tak! – wystawiony czwarty palec
Małe gotowe? Tak! – wystawiony piąty palec
Wszystkie palce gotowe? Tak!
Schowajcie się za głowę! – schowanie dłoni za głowę
Następnie dzieci przeliczają swoje palce z jednoczesnym nazywaniem ich.
Określenie ile palców razem jest w obu dłoniach.
3. Zabawy z patyczkami, kredkami ewentualnie klockami wg instrukcji:
Ile patyczków mam? Policzę je zaraz sam.
Dzieci przeliczają patyczki ( 10).
A teraz ułożę 5 i dodam jeszcze 5.
Na przeliczenie mam znowu chęć.
Przeliczają dodane patyczki(działanie powtarzamy w różnych wariantach).
Patyczki teraz się rozsypały, obok kartki pospadały.
Dziecko przechyla lekko kartkę tak, aby spadło kilka patyczków.
Przelicza ile zostało, ile spadło, ile było.
Z tych patyczków ułożę coś ładnego
A ty podziwiaj koleżanko i kolego.
Dziecko układa wymyślony przez siebie wzór. Nazywa co ułożyło, Rodzice oceniają pomysłowość.
4. Przygotuj krzesło, ulubioną maskotek, klocki. Ustaw krzesło i połóż zabawki zgodnie z instrukcją:
- Połóż maskotkę na krześle,
- Połóż maskotkę pod krzesłem,
- Połóż niebieski klocek obok krzesła,
- Połóż maskotkę za krzesłem,
- Połóż klocki przed krzesłem itd.
5.Na zakończenie zaśpiewaj piosenkę pt. „W zagrodzie”
Jeśli zabawy Ci się podobały uśmiechnij się do Rodziców.
Drodzy Rodzice i Dzieciaki-Przedszkolaki!
Prosimy Rodziców o odczytanie proponowanych działań.
Celem dzisiejszego zajęcia jest rozwijanie u dziecka uzdolnień muzycznych
1.Zapraszamy na poranną gimnastykę, zaproś do ćwiczeń kogoś z rodziny.
2.Posłuchaj piosenki pt. „W zagrodzie”, powtórz słowa za Rodzicem. Spróbuj nauczyć się dwóch pierwszych zwrotek, a jeśli chcesz to całej piosenki.
Ref. W zagrodzie koło domu
gdzie pole, tam gdzie las,
mieszka zwierząt kilkoro,
każde swój pokój ma.
Jest świnka różowiutka
i kozy, kury są,
jest kot i piesek bury,
a w stajni konik rży.
1.Pewnego dnia wieczorem,
gdy słońce zaszło już,
do kury przyszedł kotek,
aż tu powstał wielki krzyk.
Kura na jajkach siedzi,
jest bardzo dumna z nich,
a kot ten mały psotnik,
łapką jedno jajko zbił.
Ref. W zagrodzie koło domu…
2.Przy budzie koło domu
Jest bardzo groźny pies,
on bardzo głośno szczeka,
kiedy obcy chce tu wejść.
Jest czarny w białe plamki,
i futro długie ma,
pilnuje tu porządku,
wszystkie ścieżki tutaj zna.
Ref. W zagrodzie koło domu…
3.A koza z śmieszną bródką,
bardzo uparta jest,
kiedy już coś wymyśli
to koniecznie zrobić chce.
Ten siwy konik z grzywą
czasem humory ma,
niegrzecznie kręci głową,
gdy gospodarz wóz mu da.
3.Śpiewaj piosenkę w trakcie zwrotek maszeruj rytmicznie, natomiast podczas refrenu zatrzymaj się klaszcząc naprzemiennie w dłonie i kolana.
4.Ćwiczenia odprężającego „Budzenie się kota”
Naciągamy kolejno wszystkie części ciała (można to robić na czworakach),
następnie przechodzimy do pozycji leżącej. Kto ma ochotę może mruczeć z
zadowoleniem. Ćwiczenie wykonujemy kilka razy, dokładnie i powoli.
5.Połącz zwierzątka „dzieci” – ze swoimi „rodzicami”. Pamiętaj aby, każda para była połączona innym kolorem kredki. Pokoloruj obrazek.
Do dzieła! Jeśli zabawa Ci się podobała uśmiechnij się do Rodziców.
Drodzy Rodzice i Dzieciaki-Przedszkolaki!
Przekazuję kolejne propozycje ćwiczeń gimnastycznych. To ćwiczenia ogólnorozwojowe, które są jednocześnie dla dzieci miłą zabawą. Proszę o wcześniejsze obejrzenie całości, aby przygotować potrzebne do ćwiczeń rekwizyty! Jeśli nie uda się przygotować wszystkich przyborów, można je zastąpić innymi lub pominąć 🙂
Drodzy Rodzice i Dzieciaki-Przedszkolaki!
Witamy Was ponownie i zapraszamy do zabawy. Tematyka tego tygodnia to –
“Zwierzęta na wsi”. Dowiemy się gdzie mieszkają i jak wyglądają, poznamy też
piosenkę i wykonamy ciekawe prace plastyczne, których tematem przewodnim będą
zwierzęta.
1.”Sposób na nudę” – zabawy ruchowe z ciocią Tunią
2.Nie możemy dzisiaj wybrać się na prawdziwą wycieczkę, proszę więc obejrzyj krótki filmik o mieszkańcach wiejskiego podwórka
3. Odpowiedz na pytania:
- Jakie zwierzęta mieszkają na wiejskim podwórku?
- Które ze zwierząt pilnuje podwórka?
- W jaki sposób powinniśmy opiekować się zwierzętami?
- Dlaczego ludzie hodują zwierzęta gospodarskie?
- Jak nazywa się osoba prowadząca gospodarstwo rolne?
4.Wyobraź sobie, że jesteś pieskiem, który:
- Poszedł na spacer (dziecko chodzi na czworakach)
- Aportuje ( dziecko przenosi zabawki np. z pudła do pudła)
- Szczeka (ćwiczenia ortofoniczne)
- Ziaje (ćwiczenia oddechowe)
5.Narysuj obrazek:
- na środku kartki narysuj domek
- po prawej stronie domu narysuj drzewo
- po lewej budę dla pieska
- nad domkiem słoneczko lub bociana
- przed domkiem kotka
- pokoloruj rysunek
Jeśli zabawa Ci się podobała uśmiechnij się do rodziców.
Drodzy Rodzice i Dzieciaki – Przedszkolaki!
Prosimy Rodziców o odczytanie proponowanych działań.
1. Zapraszamy wszystkie Dzieciaki-Przedszkolaki na poranną gimnastykę:
„Pogodne ćwiczenia w podskokach”
Postaraj się reagować na sygnał dźwiękowy.
2. Wysłuchaj opowiadania Doroty Kossakowskiej pt. „Sport to zdrowie”
3. Odpowiedz na pytania do treści wiersza:
- Jak myślicie, co trzeba robić, żeby być zdrowym?
- Jak często należy uprawiać sport?
4. „Małe i duże kroki”– zabawa rozwijające właściwą reakcję na umówiony sygnał.
Czy umiesz robić małe i duże kroki? Stań w pewnej odległości od mamy/taty. Podejdź do rodzica krokami słoniowymi (duży wykrok), normalnymi krokami/podskokami, tip topami (stopa dostawiana do stopy). Jak myślisz czy zwierzęta uprawiają sport? Opowiedz o tym.
5. „Zrób do przodu cztery kroki …” – poruszaj się do słów rymowanki:
Zrób do przodu cztery kroki,
I rozejrzyj się na boki.
Tupnij nogą raz i dwa,
Ta zabawa nadal trwa.
Teraz w lewo jeden krok,
Przysiad i do góry skok.
Zrób do tyłu kroków trzy,
By koledze otrzeć łzy.
Klaśnij w ręce razy pięć,
Na klaskanie też nasz chęć.
Teraz obróć się dokoła
I hurraaa! Zawołaj.
6. „Masażyk relaksacyjny” – wykonaj masażyk relaksacyjny na pleckach mamusi/tatusia.
7. Karta pracy do druku – jeżeli jest taka możliwość w domu.
Jeśli zabawa Ci się podobała uśmiechnij się do rodziców!
Drodzy Rodzice i Dzieciaki – Przedszkolaki!
Prosimy Rodziców o odczytanie proponowanych działań.
1. Zapraszamy wszystkie Dzieciaki-Przedszkolaki na poranny trening fitness: „Ćwicz z Lulisią i Lulitulisiami”
2. Rozwiąż zagadki na temat sportu. Jeśli potrafisz – spróbuj samodzielnie ułożyć zagadkę i zadaj ją rodzicom.
Szybko po lodzie
niosą nas one,
obie do butów
są przyczepione. (łyżwy)
Zawodnicy grając w piłkę,
rękami ją odbijają
i wysoko ponad siatką
drugiej drużynie podają. (siatkówka)
Zawodnicy na głowy,
czepki zakładają.
Rękami i nogami
w wodzie poruszają. (pływanie)
Między dwiema bramkami
bielutkie boisko.
Gra się krążkiem, bo dla piłki
jest tutaj zbyt ślisko. (hokej na lodzie)
3. ,,W tym wybiorę się na spacer, a to włożę na urodzinki…” – ćwiczenia klasyfikacyjne.
Mamusia/tatuś przygotuje dla Ciebie kilka sztuk ubranek. Zastanów się, które możesz włożyć na spacer/trening czy jazdę rowerem, a które na przykład na eleganckie przyjęcie urodzinowe.
4. Dowolny taniec przy nagraniu utworu A. Vivaldiego „Wiosna” z cyklu „Cztery pory roku”.
Do tańca zaproś mamusię/tatusia. Jaki nastrój ma utwór? Wesoły czy smutny?
5. ,,Stadion sportowy” – zabawa konstrukcyjno – manipulacyjna.
Zbuduj z klocków lub innych zabawek stadion sportowy. Czy wiesz co oznaczają słowa: „trybuny”, „płyta boiska”, „murawa”?
6. Spacer – kolejny dzień bicia rekordu w rodzinnym spacerowaniu.
Czy udało Wam się pobić rodzinny rekord w spacerowaniu? Ile zrobiliście kroków? Dziś kolejny dzień wyzwania!
Jeśli zabawa Ci się podobała podskocz i krzyknij głośno ,,Hej!”
Drodzy Rodzice i Dzieciaki – Przedszkolaki!
Prosimy Rodziców o odczytanie proponowanych działań.
1. Zapraszamy wszystkie Dzieciaki-Przedszkolaki do porannej gimnastyki pt. ,,Prosty taniec”.
2. Posłuchaj wiersza E. Pawlak pt. ,,Elementarz sportowy”.
3. Rozmowa na temat wiersza:
– Kto zachęcał dzieci do uprawiania sportu?
– Dlaczego należy uprawiać sport?
– Co ważne jest w uprawianiu sportu?
– W jaki sposób powinniśmy traktować przeciwnika w sporcie?
– Co to znaczy zasada ,,fair-play”?
4. ,,Jakie znasz dyscypliny sportowe? – burza mózgu.
Wymień znane Ci dyscypliny sportowe. Którą z nich uprawia mamusia/tatuś? A ty? Którą lubisz najbardziej?
5. Rozłóż na podłodze zabawki pluszowe. Następnie maszeruj między leżącymi zabawkami:
- Maszeruj przodem i tyłem.
- Maszeruj ze wspięciem na palce.
- Maszeruj raz głośno, raz cicho.
- Maszeruj z jednoczesnym klaskaniem.
- Maszeruj ze wspięciem na palce i na piętach.
- Biegnij w miejscu, między zabawkami.
6. Spacer z krokomierzem – próby bicia rekordu rodzinnego. Czas na spacer! Może uda się zrobić kilka kroków więcej niż wczoraj?
Jeśli zabawa Ci się podobała narysuj słoneczko.
Drodzy Rodzice i Dzieciaki – Przedszkolaki!
Prosimy Rodziców o odczytanie proponowanych działań.
- Zapraszamy wszystkie Dzieciaki-Przedszkolaki do zabawy paluszkowej „Pajączek” .
2. „Po co nam aktywność fizyczna?” – obejrzyj filmik edukacyjny i odpowiedz na pytania.
3. Zapraszamy do zabawy ruchowej.
4. Rytmiczne dzielenie słów związane ze sportem:
(gim-nas-ty-ka, skło-ny, sko-ki, przy-sia-dy)
Ułóż zdania z podanych słów.
5. „Zrób to samo” – naśladuj postawy ludzików, które są na obrazkach.
6. Spacer z rodzicami: „Bijemy rodzinny rekord spacerowania”.
Wykorzystanie krokomierza w obliczaniu trasy/ilości kroków. Postawienie sobie celu na dzień kolejny – zwiekszenie ilości kroków.
Jeśli zabawa Ci się podobała uśmiechnij się do Rodziców.
Z okazji nadchodzących Świąt Wielkanocnych Życzymy Rodzicom, aby nadchodzący czas napełnił serca radością i nadzieją na lepsze jutro a chwile spędzone w gronie najbliższych dodawały otuchy i pozwalały przezwyciężyć wszystkie trudności.
Kochanym Dzieciakom- Przedszkolakom
Wesołego jajka, sprytnego zająca, mokrego dyngusa i słodkości bez końca, słoneczka bez liku i dostatku w koszyku. Panie z grupy.
Na święta planujemy tylko jedno zadanie – CIESZYĆ SIĘ SOBĄ.
Drodzy Rodzice i Dzieciaki-Przedszkolaki!
Prosimy Rodziców o odczytanie proponowanych
działań.
- Zatańcz do piosenki: „Kaczuszki”.
2. Zapraszamy do obejrzenia filmu pt. „Koszyk Wielkanocny”.
- Co znajduje się na wielkanocnym stole?
- Jakie potrawy znajdują się na twoim wielkanocnym stole?
3. Zapraszamy do zabawy paluszkowej.
4. Praca plastyczna „Pisanka”.
Do wykonania pracy potrzebujesz:
– kartki papieru A4,
– nożyczek,
– kleju,
– płatków kosmetycznych oraz kolorowego papieru.
Postępuj zgodnie z instrukcją przedstawioną na kolejnych fotografiach.
To oczywiście propozycja, do wykonania zadania możecie użyć innych materiałów.
Jeżeli zabawy Ci się podobały podskocz cztery razy.
Drodzy Rodzice i Dzieciaki-Przedszkolaki!
Prosimy Rodziców o odczytanie proponowanych działań.
1. „Ćwiczenia gimnastyczne” – zakręć kołem i zobacz co wypadnie – wykonaj 5 zadań lub więcej jeżeli masz siłę.
2. Posłuchaj wiersza Małgorzaty Platy pt. ” Pisanki”
3. Odpowiedz na pytania:
– Co było na pierwszej, drugiej, trzeciej, czwartej i piątej pisance?
– Na której z kolei pisance są: laleczki, kogucik, gwiazdki, słoneczko, kwiatki?
– Która najbardziej Ci się podoba?
4. Wytnij z bloku 5 lub więcej pisanek, ozdób je zgodnie z treścią wiersza.
5. Teraz zapraszamy do zabawy ruchowej przy muzyce
6. Wskaż odpowiedni kwadrat z liczbą elementów na obrazku
Jeśli zabawa Ci się podobała uśmiechnij się do Rodziców 🙂
Drodzy Rodzice i Dzieciaki-Przedszkolaki!
Prosimy Rodziców o odczytanie proponowanych działań.
1. Zapraszamy wszystkich do zabawy pt. „Kurka” z pokazywaniem na siedząco. Nie zapomnijcie pięknie skrzyżować nóżek.
Puk, puk, puk – stukamy pięścią w podłogę z prawej strony
Puk, puk, puk – stukamy pięścią w podłogę z lewej strony
Kto tam? Kto tam? – szybko zasłaniamy i odsłaniamy buzię dłońmi
To ja – kurka mała – pokazujemy zbliżonymi dłońmi gest „mała”
Wejść bym bardzo chciała – „wchodzimy” dłońmi coraz wyżej po „drabinie”
Raz, dwa, trzy, raz, dwa, trzy – klaszczemy rytmicznie 6 razy
Już otwieram kurce drzwi – dłońmi naśladujemy otwieranie drzwi.
Ostatnie dwa wersy powtarzamy dwa razy.
2. Zapraszamy do wysłuchania i zapoznania się ze słowami piosenki pt. „Pisanki pisanki jajka malowane”.
Pisanki, pisanki,
jajka malowane
nie ma Wielkanocy
bez barwnych pisanek.
Pisanki, pisanki
jajka kolorowe,
na nich malowane
bajki pisankowe.
Na jednej kogucik,
a na drugiej słońce,
śmieją się na trzeciej
laleczki tańczące.
Na czwartej kwiatuszki,
a na piątej gwiazdki.
na każdej pisance
piękne opowiastki.
3. Oto Zajączki, które zrobiły już piękne pisanki. Znajdź różnice, którymi różnią się obrazki.
4. Wykonaj dowolną pisankę. Jeśli potrzebujesz pomysłu jak to zrobić, znajdziesz go tutaj:
5. Ułóż puzzle – „Pisanki Wielkanocne”
https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/wielkanoc/354261-pisanki-wielkanocna/4×3
Jeśli zabawa Ci się podobała głośno krzyknij HEJ!
Drogie przedszkolaki!
Nie zapominajcie o ćwiczeniach ruchowych! Sport jest bardzo ważny dla Waszego zdrowia i prawidłowego rozwoju. Zapraszam Was w tym tygodniu do ćwiczeń z Pipi. Naśladujcie ćwiczenia, które zobaczycie na filmikach, pierwszy to rozgrzewka, drugi to aktywna zabawa. Możecie wykonywać te ćwiczenia codziennie! Bawcie się dobrze 🙂
Drodzy Rodzice i Dzieciaki-Przedszkolaki!
Witamy Was ponownie i zapraszamy do zabawy. Tematyka tego tygodnia – “Zwyczaje wielkanocne”.
Prosimy Rodziców o odczytanie proponowanych działań.
Cel: doskonalenie umiejętności dbania o porządek i szanowania wyposażenia domu
- Na początek dnia powitajmy się piosenką pt. „Wszyscy są, witam Was”
2. Posłuchaj wiersza „Każdy po sobie sprząta” i odpowiedz na pytania:
- Wymień imiona dziewczynek z wierszyka?
- Co znajdowało się w kącikach domu?
3. Zapraszamy do zabawy ruchowej pt. „Praczki”
4. Rozwiąż zagadki na temat przedmiotów służących do sprzątania:
Najczęściej swą robotę
wykonuje w sobotę.
Kurz wysysa w mig z dywanów,
z podłóg, pledów i tapczanów.
Ma pokrętła i guziki,
szybkę przeźroczystą.
Chętnie przyjmie brudną odzież,
by oddać nam czystą.
Stoi w kuchni szafka,
ten kto jej używa,
wie, że jest przydatna,
bo wszystko pozmywa.
5. Podziel słowa: (odkurzacz, pralka, zmywarka) na sylaby, pamiętaj aby wyklaskać każdą z sylab.
Spróbuj teraz wyodrębnić pierwszą głoskę w słowach.
6. „Tropiciele bałaganu” – zabawa w odnajdywanie przedmiotów, zabawek, które zmieniły swoje położenie.
Zamknij proszę oczy. Mamusia/tatuś zaraz zmieni położenie niektórych przedmiotów w pokoju. Ciekawe czy odgadniesz co się zmieniło.
Jeżeli zabawy sprawiły Ci radość podskocz dwa razy 🙂
Drodzy Rodzice i Dzieciaki-Przedszkolaki!
Prosimy Rodziców o odczytanie proponowanych działań.
Cel: Utrwalenie wyglądu symboli narodowych; kształtowanie poczucia tożsamości narodowej.
1.Zapraszamy na poranną gimnastykę, zaproś do ćwiczeń kogoś z rodziny.
2. Obejrzyj film pt. „Polskie Symbole Narodowe – Polak Mały”
3.Quiz dydaktyczny.
Jeżeli uważasz, że zdanie jest prawdziwe zaklaszcz w dłonie.
- Flaga Polski ma dwa kolory: biały i czerwony.
- Godło Polski to biały orzeł na niebieskim tle.
- Stolicą Polski jest Kraków.
- Hymn Polski to „Mazurek Dąbrowskiego”
4. Przypomnij sobie wiersz pt. „Barwy ojczyste” Cz. Janczarskego i spróbuj wyrecytować.
Powiewa flaga, gdy wiatr się zerwie,
A na tej fladze, biel i czerwień,
Czerwień to miłość,
Biel serce czyste,
Piękne są nasze barwy ojczyste.
Jeżyki do dzieła. Jeśli zabawa Ci się podobała powiedź głośno do Rodziców:
CZY JESTEM DUŻYM, CZY MAŁYM PRZEDSZKOLAKIEM
JESTEM DUMNY Z TEGO, ŻE JESTEM POLAKIEM!
Drodzy Rodzice i Dzieciaki-Przedszkolaki, zapraszamy z Misiową Mamą do wspólnej zabawy!
Prosimy Rodziców o odczytanie proponowanych działań.
1. „Ćwicz z Kubusiem – Kubuś na boisku” – poćwicz z Kubusiem.
2. Obejrzyj film edukacyjny pt. „Atrakcje w Bezpieczne wakacje”
Odpowiedz na pytania:
– Gdzie można wyjechać na wakacje?
– Jakie zwierzęta spotkasz w Zoo?
– Co można zbudować z piasku?
3. Teraz zapraszamy na masażyk relaksacyjny:
Płynęła sobie rzeczka[palcem rysujemy na plecach krętą rzeczkę]
Świeciły dwa słoneczka[rysujemy dwa kółka]
Idą konie [palcami udajemy kroki konia]
Przeszły słonie [palcami udajemy ciężkie słoniowe kroki]
Spadł deszczyk [palcami naśladujemy spadające krople]
Przeszedł dreszczyk?[łaskoczemy dziecko w boczki]
4. Kolorowanka do druku (jeżeli jest taka możliwość w domu)
Jeżeli zabawy Ci się podobały uśmiechnij się do Rodziców.
Drodzy Rodzice i Dzieciaki-Przedszkolaki, zapraszamy z Misiową Mamą do wspólnej zabawy!
Prosimy Rodziców o odczytanie proponowanych działań.
1. Zapraszamy do zabawy:
https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE
2. „Morskie zagadki” – rozwiąż zagadki
Może być niebieskie, szare lub zielone.
Bywa spokojne lub bardzo wzburzone.
Kiedy jego brzegiem ludzie spacerują,
jego małe fale stopy ich całują.
(morze)
Gdy do ucha ją przyłożę,
morza szum powróci do mnie.
W tej skorupce małe morze
lato może nam przypomnieć.
(muszelka)
Można na niej się opalać,
zamki z piasku też budować.
Gdy się znudzi, można z mamą
brzegiem morza spacerować.
(plaża)
Świecę mocno dzionek cały,
żeby wszystkim ciepło dać.
By zobaczyć, jak przychodzę,
trzeba bardzo wcześnie wstać.
(słońce)
Zbierane na plaży
brązowe kamyki.
Pięknie zdobią nam pierścionki
albo naszyjniki.
(bursztyny)
Jest lekkie, okrągłe
i do nadmuchania.
Przyda się każdemu
w nauce pływania.
(koło ratunkowe)
3. Wykonaj pracę plastyczną pt. „Wakacje nad morzem”
Potrzebne materiały:
– papierowy talerzyk;
– farby kolor: żółty i niebieski;
– kartka z bloku technicznego.
Jeżeli zabawy Ci się podobała uśmiechnij się do Rodziców.
Drodzy Rodzice i Dzieciaki-Przedszkolaki, zapraszamy z Misiową Mamą do wspólnej zabawy!
Prosimy Rodziców o odczytanie proponowanych działań.
1. W dzisiejszym słonecznym dniu zapraszamy wszystkie dzieci do zabawy pt. „Maszynista zuch”
2. „Gimnastyka buzi i języka”
Stań z mamusią/tatusiem przed lustrem i wykonajcie ćwiczenie logopedyczne:
- Język jedzie do lasu na koniku – dziecko naśladuje kląskanie językiem z jednoczesnym poruszaniem wargami (ściągnięcie warg i ich rozciągnięcie).
- W lesie język rozejrzał się dookoła – dziecko wykonuje ruch oblizywania warg, najpierw w prawą, a potem w lewą stronę.
- Zobaczył małe fioletowe kwiatuszki i je powąchał – dziecko wykonuje wdech nosem i wydech ustami.
- Spojrzał w górę, skąd dobiegało pukanie dzięcioła – dziecko uderza czubkiem języka za górnymi zębami.
- Spojrzał w dół – dziecko wyciąga język na brodę – zobaczył czerwonego muchomora z białymi kropkami i zaczął je liczyć – dziecko dotyka językiem każdego zęba
3. Rozwiąż zagadki dźwiękowe
4. Wymień po 5 nazw:
– owoców;
– warzyw
– miast
– imion członków twojej rodziny bliskiej lub dalekiej.
Jeśli zabawy Ci się podobały uśmiechnij się do Rodziców.
Drodzy Rodzice i Dzieciaki-Przedszkolaki, zapraszamy z Misiową Mamą do wspólnej zabawy!
Prosimy Rodziców o odczytanie proponowanych działań.
1. Zapraszamy na zabawę ruchową „Stary Abraham”
2. Wykonaj słoneczko wybraną techniką plastyczną:
3. Wysłuchaj piosenki: „W Układzie Słonecznym” Nutkosfery
Spróbuj nauczyć się refrenu:
W Układzie Słonecznym wirują planety
Wszystkie w innym tempie, okrążają Słońce
Różnią się kolorem, masą i rozmiarem
Lata lecą, one stale kręcą się wytrwale
Zadanie dodatkowe: czy potrafisz wymienić nazwy planet?
4. Pobaw się z mamusią/tatusiem w zabawę „Słońce świeci deszczyk pada.”
Na hasło rodzica „słońce świeci” – poruszaj się po pokoju w dowolnie wybrany sposób, ciesząc się, iż świeci słońce. Na hasło: „pada deszcz”- zatrzymaj się w bezruchu, tworząc ramionkami daszek nad głową
Jeśli zabawy Ci się podobały uśmiechnij się do Rodziców.
Drodzy Rodzice i Dzieciaki-Przedszkolaki, zapraszamy z Misiową Mamą do wspólnej zabawy!
Cel: rozwijanie uczuć, miłości i wdzięczności dla Taty.
Prosimy Rodziców o odczytanie proponowanych działań.
Dziś Dzień Taty!
1. Z okazji Dnia Taty obejrzyjcie wspólnie w zakładce „Galeria” przygotowaną dla Tatusia niespodziankę.
2. Złóż Tatusiowi życzenia – najpiękniej jak potrafisz. Zaśpiewaj mu „Sto lat!” lub jego ulubioną piosenkę. Popatrz mu prosto w oczy i powiedz jak bardzo go kochasz.
3. „T jak tata” Połóżcie się razem na ziemi i ułóżcie ze swoich ciał literkę.
4. Sprawdźcie czy tatuś posiada : „super moc naśladowacza głosów”.
Poproś, aby tatuś wymówił twoje imię jak:
– wielki dinozaur
– mrówka
– kosmita.
Zamieńcie się rolami i wymów słowo „tata” w podobny sposób
5. Zaśpiewaj Tatusiowi piosenkę ” Dziękuję Mamo! Dziękuje Tato!”
6. Zaproś Tatusia na wspólny spacer oraz na pyszne lody.
Drodzy Rodzice i Dzieciaki-Przedszkolaki, zapraszamy z Misiową Mamą do wspólnej zabawy!
Prosimy Rodziców o odczytanie proponowanych działań.
Cel: Wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa w czasie wakacji.
1. Zapraszamy na poranną gimnastykę:
2. Obejrzyj prezentację „Bezpieczne wakacje” – akcja edukacyjna „Dzieci uczą rodziców”
3. Kolorowanka do druku (jeżeli jest taka możliwość w domu)
4. Jeśli posiadasz w domku figurki – spróbuj odrysować ich cienie https://www.youtube.com/watch….
Ta zabawa wspaniale ćwiczy rączki i oczy!
5. Poproś mamusię/tatusia o przeczytanie wiersza B. Szelągowskiej „Mój przyjaciel”. Opowiedz o przyjacielu Olka. Powiedz, jaki jest twój przyjaciel/twoja przyjaciółka
6. Stań naprzeciwko rodzica, złapie Cię za rączki. Będzie kierował nimi tak, aby narysować w powietrzu wybrany przez Ciebie kształt np. serduszko/domek/obłoczek.
Jeżeli zabawy Ci się podobały podskocz trzy razy.
Drodzy Rodzice i Dzieciaki-Przedszkolaki, zapraszamy z Misiową Mamą do wspólnej zabawy!
Prosimy Rodziców o odczytanie proponowanych działań.
Cel: rozwój logicznego myślenia oraz ogólnej sprawności ruchowej.
1. Zapraszamy na gimnastykę:
2. Rozwiąż zagadki:
Czym możemy pojechać na wakacje?
Wozi ludzi bez ustanku
Od przystanku do przystanku,
Lecz gdy stoi w korku, łobuz,
Długo czekasz na….. (autobus)
Stuk stuk – po szynach
Ciągnie maszyna
Wagony w ciągu –
Jak to w…… (pociąg)
Chociaż wiedzą nawet dzieci,
Że sam nigdzie nie poleci,
Może świat okrążyć w lot
Na swych skrzydłach….. (samolot)
3. Na stronie http://www.clubmamy.pl/index.php… znajdziesz bogaty zbiór kolorowanek nt. bezpiecznych wakacji. Jeśli masz ochotę/możliwość wybierz jedną z nich i pokoloruj.
4. Połącz przedmioty z odpowiednimi miejscami zdjęć:
5. Zorganizujcie rodzinną gimnastykę/gry ruchowe na świeżym powietrzu.
Do dzieła! Jeżeli zabawy Ci się podobały uśmiechnij się do Rodziców.
Drodzy Rodzice i Dzieciaki-Przedszkolaki, zapraszamy z Misiową Mamą do wspólnej zabawy!
Prosimy Rodziców o odczytanie proponowanych działań. Cel: Zapoznanie z możliwościami spędzania wolnego czasu. Prosimy Rodziców o odczytanie proponowanych działań.
1.Zapraszamy na poranną gimnastykę
2.Jeśli już korzystasz z komputera/telefonu lub często oglądasz telewizję – przypomnijcie sobie wspólnie zasady użytkowania sprzętu. Jeśli ich nie opracowaliście – teraz jest na to dobry czas.
3.Podczas domowego przedszkola tworzyliśmy kąciki relaksu. Porozmawiajcie o tym, co relaksuje każdego członka rodziny: chwila samotności, kąpiel, spacer, rozmowa, czytanie…. Wykonaj zawieszkę na klamkę: odpoczywam. To będzie znak, że mamusia/tatuś/lub ty sam potrzebujesz minutki dla siebie. Szablon znajdziesz tutaj:http://palcamipozytywnegoczlowieka.blogspot.com/2013/09/zawieszka-na-klamke.html
4.Wybierzcie się do biblioteki lub księgarni i wypożyczcie/zakupcie książki, które będziecie czytać podczas wakacji. Możecie również wybrać je z domowej biblioteczki.
5.Zaśpiewaj piosenkę „Na wycieczkę wyruszajmy!”
Do dzieła. Jeśli zabawa Ci się podobała uśmiechnij się do Rodziców.
Drodzy Rodzice i Dzieciaki-Przedszkolaki, zapraszamy z Misiową Mamą do wspólnej zabawy!
Prosimy Rodziców o odczytanie proponowanych działań.
Cel: Utrwalenie liczebników głównych i porządkowych w zakresie 10. Rozwój wyobraźni i umiejętności planowania.
1.Zapraszamy na poranną gimnastykę z „Pipi”.
2.Posłuchaj wiersza pt. „Dziesięć piłek” Anna Łada – Grodzicka
Kup mi tato piłkę
prosi Krzyś.
Dobrze synku, chodź do sklepu
– kupimy ją dziś.
W sklepie bardzo trudny wybór,
– tyle piłek jest…
A co jedna to ładniejsza…
Na pierwszej jest pies,
na drugiej kaczki,
na trzeciej szlaczki,
czwarta jest w kratki.
A piąta w kwiatki.
Szósta ma kółka,
na siódmej mknie jaskółka,
ósma ma wiatraki,
a dziewiąta ptaki.
Na największej dziesiątej jest miś,
właśnie tę wybrał Krzyś.
Odpowiedz na pytania:
- O co prosił Krzyś tatę?
- Jak wyglądała pierwsza piłka, druga, trzecia itd.?
- Którą piłkę wybrał Krzyś?
3.Narysuj kolejne piłki z wierszyka.
4.Pokoloruj według instrukcji.
5.Zachęcamy Was do wspólnego zaplanowania wakacji:
- Wypiszcie wspólne pomysły na wakacje. Nie tylko wyjazdy, ale drobne czynności, które sprawiają Wam przyjemność np. wyjście na lody, wieczory filmowe, spacery w inne miejsce niż zawsze.
- Jeśli planujcie wyjazd – zastanówcie się jakie rzeczy będzie trzeba ze sobą zabrać. Narysuj je w formie listy. Przyda się przy pakowaniu!
- Wymyślcie wspólny wakacyjny challenge! 5000 kroków dziennie? Stworzenie „Rodzinnej książki kucharskiej” z ulubionymi przepisami? Wyjazd do lasu?
To tylko podpowiedzi – to Wy wiecie najlepiej, czego Wam potrzeba.
Do dzieła! Jeśli zabawa Ci się podobała uśmiechnij się do Rodziców.
Drodzy Rodzice i Dzieciaki-Przedszkolaki, zapraszamy z Misiową Mamą do wspólnej zabawy!
Celem dzisiejszego zajęcia jest rozwijanie aktywności muzyczno – ruchowej oraz uświadamianie dzieciom jakie niebezpieczeństwa mogą zdarzyć się w miejscach wakacyjnego wypoczynku.
Prosimy Rodziców o odczytanie proponowanych działań.
1. Zapraszamy do zabawy ruchowej pt. „Wąż”
Usiądźcie „po turecku” na dywanie. W tej zabawie będziecie odgrywać rolę węża.
Na hasło:
„waż się budzi” – pomału kucamy a następnie zgodnie z tempem muzyki wstajemy sycząc i wijąc się; w ten sposób naśladujemy zachowanie węża,
„biodra” – wykonujemy obroty bioder,
„ramiona” – wykonujemy ruch okrężny ramion i rąk,
„głowa” – wykonujemy obroty głowy,
„wąż zasypia” – powoli kucamy a następnie siadamy „po turecku”, te czynności wykonujemy sycząc, naśladując głos węża.
2. Posłuchaj piosenki pt. „Na wycieczkę wyruszajmy!”
Pierwszy promyk słońca dzisiaj zbudził mnie,
I cicho do ucha powiedział mi, że,
Wakacje właśnie nadszedł czas,
Teraz wiele letnich przygód może czekać nas.
Ref. Więc na wycieczkę wyruszajmy
I z radością nowe miejsca odkrywajmy.
Każde drzewo, motyl, czy najmniejszy kwiat,
Zdobi nasz wspaniały świat.
Może statkiem popłyniemy w dal,
Poczujemy bryzę świeżych morskich fal.
Albo samolotem polecimy tak,
Żeby poczuć się przez chwilę jak na niebie ptak.
Może wejdziemy na szczyty gór,
I spędzimy chwilę pośród białych chmur.
Malin oraz jagód odnajdziemy krzak,
Bo wakacje to jest przecież też owoców smak.
Naucz się pierwszej zwrotki i refrenu piosenki. Podczas śpiewania zwrotki maszeruj, a podczas śpiewania refrenu wyklaskuj go rytmicznie.
3. Wysłuchaj wiersza: „Nie wolno” J. Koczanowskiej
Nawet małe dziecko dobrze o tym wie
kto to jest znajomy, a kto obcym jest..
Ze znajomym można bawić się, rozmawiać
ale gdy ktoś obcy, to trzeba uważać!
Nie wolno zaufać nawet gdy ktoś mówi,
że zna mamę, tatę i bardzo nas lubi.
Nie wolno przyjmować słodyczy, podarków
lub iść z nieznajomym na spacer do parku.
Czy zawsze zachowujesz się tak w stosunku do nieznajomych?
4. Obejrzyj filmik. Opowiedz mamusi/tatusiowi co zapamiętałaś/eś.
5. Zapraszam Was do Muzeum Kolejnictwa w Warszawie
https://www.ai360.pl/panoramy/680
Jeśli zabawy Ci się podobały uśmiechnij się do Rodziców.
Drodzy Rodzice i Dzieciaki-Przedszkolaki, zapraszamy z Misiową Mamą do wspólnej zabawy!
Prosimy Rodziców o odczytanie proponowanych działań.
Kolejny tydzień zabaw przed nami.
Wakacje! Już niedługo wakacje! Mały Miś nie może się doczekać, a Wy?
Cel: Wzbogacanie zasobu słownictwa związanego z różnymi środkami transportu. Rozwój sprawności grafomotorycznej.
1. Zapraszamy na poranną gimnastykę, wykonuj ćwiczenia zgodnie z treścią rymowanki.
Ręce w dole, ręce w górze,
Rysujemy koło duże,
Skok do góry, ręce w bok,
Teraz w przód zrób jeden krok
Skok do tyłu, skok na jednej nodze,
Teraz usiądź na podłodze.
2.Poćwicz razem z „DJ Miki” https://www.youtube.com/watch?v=R7i8g59NI5I
3.Na wakacje możemy się wybrać rożnymi środkami transportu. Obejrzyj krótki film na ten temat.
4.Spróbuj samodzielnie lub przy pomocy mamusi/tatusia wykonać samolot z papieru.
5.Rozwiąż wakacyjne karty pracy https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/06/WAKACYJNE-KARTY-PRACY-zestaw-2.pdf
6.Pokoloruj obrazek według własnego pomysłu.
Jeśli zabawa Ci się podobała uśmiechnij się do Rodziców.
Drodzy Rodzice i Dzieciaki-Przedszkolaki, zapraszamy z Misiową Mamą do wspólnej zabawy!
Cel: Rozwijanie kreatywności i wyobraźni. Inspirowanie do poszukiwania nowych form zabawy.
Prosimy Rodziców o odczytanie proponowanych działań:
1.Zapraszamy na „Jarzynową gimnastykę”
2.Posłuchaj wiersza: „Na zabawę przyszła pora”
Na zabawę przyszła pora, a zabawki hop do wora.
Hop do pudeł, dziś ich nikt nie zobaczy
Czym się bawić?- myśli Ola, która przyszła do przedszkola.
Wszędzie tylko kartoniki, szmatki, stare pudła i guziki stos papierów, butli parę Sznurki i gazety stare…
Uśmiech wam rozjaśni twarze, wyobraźnia wam pokaże,
Że te wszystkie szmatki, łatki to najlepsze są zabawki!!!
Ach, jak czas szybko leci!!
Zaraz obiad, woła pani Jeszcze nie, bo robię zamek!!!!
Potem jeszcze auto, domek i dla mamy też pierścionek Torbę, może okulary… Dwie lunety, kosmos cały:-)
Już od rana wre robota, Nikt nie dąsa się, nie miota,
Zgoda, spokój, ach jak miło, żeby zawsze tak już było…
Dziś wystarczą raczki małe, by zbudować miasto całe kartonowe,
butelkowe i bajkowo – kolorowe.
Bez zabawek było milo, szkoda, że się już skończyło
Teraz częściej zabaweczki, będą jeździć na wycieczki I będziemy się bawili tym, co inni by zniszczyli!!!
Odpowiedz na pytanie:
Z jakich materiałów możecie sami zrobić zabawki?
3.„ Sprytne rączki mam wiec zabawkę zrobię sam”.
Praca plastyczno – techniczna. Spróbuj wykonać zabawkę z rzeczy, które znajdziesz w swoim domu (kawałki materiału, kolorowa folia, pudełko kartonowe itp.).
https://www.mamawdomu.pl/2017/02/pilkarzyki.html https://mojedziecikreatywnie.pl/2016/07/dziurawa-wieza/
4.Zaproś Rodzinę do zabaw na świeżym powietrzu przypomnij sobie zabawy: „Berek kucany”, „Gąski, gąski do domu”, „Pająk i much”.
Do dzieła! Jeśli zabawa Ci się podobała uśmiechnij się do Rodziców. Prosimy o fotorelację.
Drodzy Rodzice i Dzieciaki-Przedszkolaki, zapraszamy z Misiową Mamą do wspólnej zabawy! Prosimy Rodziców o odczytanie proponowanych działań.
Cel: Zachęcanie do uczestnictwa w zabawach badawczych. Utrwalenie umiejętności przeliczania.
1.Zapraszamy do zabawy ruchowej z DJ Miki. https://www.youtube.com/watch?v=EuCip5y1464&list=PL3aw9Beig8kxV-Ed7s7za7CSmY0DehUZy
2.Kto lubi eksperymenty? Według nas to świetna zabawa! I bardzo pouczająca!
Wybierz kilka, które wydają Ci się najciekawsze:
- Eksperymenty z wodą:
- Eksperymenty różne:
3.Dorysuj tyle zabawek ile wskazuje liczba kropek na kostce.
4.Policz wszystkie niebieskie bańki i narysuj tyle samo.
Do dzieła! Jeśli zabawa Ci się podobała wykonaj eksperyment Rodzinny. Sprawdź ile buziaków wywoła uśmiech mamy/taty.
Drodzy Rodzice i Dzieciaki-Przedszkolaki, zapraszamy z Misiową Mamą do wspólnej zabawy. Prosimy Rodziców o odczytanie proponowanych działań.
Cel: Zachęcanie do poszanowania zabawek i odkładania ich na wyznaczone miejsce. Doskonalenie umiejętności poprawnej wypowiedzi oraz sprawności manualnej.
1.Zapraszamy na gimnastykę buzi i języka: https://www.youtube.com/watch?v=8tMKmT8hgk8
2.Obejrzyj filmik: ” Jak z biegiem lat zmieniały się zabawki”
Odpowiedz na pytania:
- Skąd wzięła się nazwa klocków Lego?
- Ile lat ma pluszowy miś?
3.Posłuchaj wiersza: „Zabawki Antosia” Beaty Boruckiej.
Pewien chłopczyk, Antoś mały
Miał zabawek całe mnóstwo,
Bawił nimi się dzień cały
I nie sprzątnął, zanim usnął.
Misio leżał sam pod stołem,
Piesek został pod kanapą,
Klocki wszędzie rozrzucone,
Tygrys z przygniecioną łapą
Był wciśnięty w róg fotela,
Koło małpki zostawiony,
Nie miał swego przyjaciela
I daleko był od żony.
Samochodzik na podłodze,
Obok wielkiej ciężarówki,
Porzucony był na drodze,
Gdzie leżały też ołówki,
Kilka pomazanych kartek
Rozrzuconych było wokół…
I tak nasz malutki Antek
Pozostawił na noc pokój.
Gdy wykąpał się i zasnął,
Obudziły się zabawki
I uknuły swój plan własny
Jak ukrócić Antka sprawki.
Rzeczy w swoje ręce wzięły
I plan obmyśliły taki,
Szybko wszystkie się skrzyknęły
By pójść, gdzie zimują raki.
Wsiadły więc na ciężarówkę,
Tygrys siadł za kierownicą,
Spakowały też wałówkę
I ruszyły na ulicę…
Pojechały wprost przed siebie,
Znaleźć sobie lepsze miejsce,
I gdzie są nikt tego nie wie
I nie widział ich nikt więcej…
Antoś rano wszędzie szukał
Swych zabawek ukochanych…
Jaki z tego jest nauka?
Lepiej gdy jest posprzątane!
Odpowiedz na pytanie: Jakie zabawki wymieniono w wierszu?
Pamiętaj, aby zawsze po zakończonej zabawie posprzątać!
4.Zabawa rytmiczna do piosenki „Jada, jadą misie”. Przypomnij sobie słowa piosenki, zaproś do wspólnego tańca zaproś członków rodziny oraz swojego ulubionego pluszaka.
5.Połącz kropki, pokoloruj obrazek według własnego pomysłu.
Do dzieła! Jeśli zabawa Ci się podobała uśmiechnij się do Rodziców.
Drodzy Rodzice i Dzieciaki-Przedszkolaki!
Drodzy Rodzice i Dzieciaki-Przedszkolaki, zapraszamy z Misiową Mamą do wspólnej zabawy! Kolejny tydzień zabaw przed nami! Tematyką tego tygodnia będą lubiane przez wszystkie dzieci – zabawki!
Prosimy Rodziców o odczytanie proponowanych działań.
Cel: Rozwój mowy. Ćwiczenia analizy i syntezy słuchowej.
1.”Turbo rozgrzewka” – zapraszamy na poranną gimnastykę.
2.Rozwiąż zagadki:
Możesz z nich zbudować
razem z kolegami
kolorowy domek
z dachem i z oknami.(klocki)
Jeśli go nadmuchasz,
będzie okrąglutki.
Wypuścisz powietrze,
zrobi się malutki. (balon)
W środku ma powietrze,
nie ma żadnej dziury,
gdy rzucisz na ziemię,
to skacze do góry. (piłka)
Siedzą w sklepie z zabawkami,
uśmiechnięte mają minki,
piękne suknie, złote loki.
Bardzo lubią je dziewczynki. (lalka)
Często łapiesz go za ucho,
lub przytulasz go do siebie.
Miękkie futro, szklane oczy
on jest Twoim przyjacielem.(miś)
W pudełku na stole pełno kartoników,
na tym nos, a na tym kawałek bucików.
Jeśli kartoniki te ułożysz razem,
otrzymasz wesoły, bajkowy obrazek.(puzzle)
3.Podziel nazwy zabawek z zagadek na sylaby, pamiętaj aby wyklaskać każdą z sylab.
Spróbuj teraz wyodrębnić pierwszą głoskę w słowach.
Dokończ zdanie. Lubię bawić się…
4.Ćwiczenie słuchowe Gdzie schowałam zabawkę?
Rodzic zakłada przepaskę dziecku, a następnie
ustawia się w wybranym miejscu mieszkania/domu/pokoju i „bawi się” zabawką wydającą odgłos np. przesypuje klocki. Zadaniem dziecka jest wskazać, z którego kierunku dochodzi dźwięk zabawy oraz określić jej rodzaj.
5.Zabawa rozwijająca kreatywność: „Co by było, gdyby zniknęły zabawki?” Wymyślanie przez dziecko zastosowań przedmiotów domowych, którymi mogłoby się bawić. Wspólne poszukiwanie przedmiotów w domu.
6.Wykonaj z mamusią/tatusiem masę solną i ulep z niej zabawkę wg własnego pomysłu. Przepis na masę solną:
Do dzieła! Jeśli zabawa Ci się podobała uśmiechnij się do Rodziców.
Drodzy Rodzice i Dzieciaki-Przedszkolaki, zapraszamy z Misiową Mamą do wspólnej zabawy!
Cel: Zachęcanie do to tworzenia eksperymentów. Rozwijanie wyobraźni twórczej i pomysłowości.
Prosimy Rodziców o odczytanie proponowanych działań:
1.Zapraszamy do zabawy ruchowej:
2.Ułóż obrazki http://scholaris.pl/resources/run/id/104924
3.Wykonaj prosty eksperyment z tańczącymi skrawkami papieru: http://scholaris.pl/zasob/112925?tid%5b%5d=16&eid%5b%5d=POCZ&bid=0&iid=0&query=dzieci&api=
4.Praca plastyczna w plenerze. Spójrz w niebo i obserwuj chmury zastanów się co przypomina Ci ich kształt. Spróbuj namalować to co widzisz. (Prosimy o fotorelacje)
https://dziennikzachodni.pl/tag/dziwne-chmury https://archiwum.radiozet.pl/Rozrywka/O-tym-sie-mowi/Godzilla-na-niebie!-Niesamowita-chmurna-zjawa-w-USA-00010706
5.Zaśpiewaj piosenkę pt. „Jesteśmy dziećmi” https://www.youtube.com/watch?v=7K3_mSb1zRQ
6.Ruch jest niezwykle ważny dla rozwoju każdego dziecka! Zaplanuj z mamusią/tatusiem Waszą ulubioną aktywność fizyczną na świeżym powietrzu.
Do dzieła! Jeśli zabawa Ci się podobała uśmiechnij się do Rodziców.
Drodzy Rodzice i Dzieciaki-Przedszkolaki, zapraszamy z Misiową Mamą do wspólnej zabawy!
Cel: Utrwalenie znajomości praw dziecka, kształtowanie poczucia własnej wartości.
Bardzo mądry pan – Phil Bosmans powiedział kiedyś, że dziecko jest chodzącym cudem, jedynym, wyjątkowym i niezastąpionym. I to prawda! Każde z Was jest wyjątkowe!
Prosimy Rodziców o odczytanie proponowanych działań:
1.Powitanka – rymowanka
Mały człowiek, duża sprawa. (przykucnij, wstań)
Mały człowiek ma swe prawa. (wskaż ręką na siebie)
Strzegąc praw tych należycie, (skrzyżuj ręce, połóż na serduszku)
układamy dziecku życie. (zaklaszcz kilka razy)
2.Przypomnij sobie Prawa dziecka w trakcie oglądania filmu:
Zastanów się co sprawia, że czujesz się bezpiecznie i szczęśliwie?
Dokończ zdanie „Mam prawo do…”
3.Zapraszam do zabawy tanecznej z rodzeństwem lub z rodzicem do piosenki Majki Jeżowskiej https://www.youtube.com/watch?v=d_vuxQ-9iVQ&list=PL6vuPNYNbpFgn7WKFXSFMOnEBTN3Ykkal&index=4
4.Na pewno masz talent! Ładnie śpiewasz, super układasz klocki, rysujesz, tańczysz lub masz inny z miliona dziecięcych talentów. To Twój skarb. Zrób to dzisiaj najlepiej jak potrafisz! (Prosimy o fotorelacje)
5.Dzieci na całym świecie uwielbiają zabawy! Wybierzcie zabawę w którą bawią się dzieci z innego kraju https://www.globalna.edu.pl/gry_ze_swiata/
6.Zagraj w domino „Dzieci z różnych stron świata”
Do dzieła! Jeśli zabawa Ci się podobała uśmiechnij się do Rodziców.
Drodzy Rodzice i Dzieciaki-Przedszkolaki, zapraszamy z Misiową Mamą do wspólnej zabawy! Prosimy Rodziców o odczytanie proponowanych działań:
Cel: Wzbogacenie wiedzy na temat różnych kultur. Doskonalenie umiejętności przeliczania, rozwój spostrzegawczości.
1.”Sposób na nudę” – zabawy ruchowe z ciocią Tunią https://www.youtube.com/watch?v=2T6eW_b3saQ
2.Zapraszamy do obejrzenia filmiku: „Dzieci z różnych stron świata”
Spróbuj zapamiętaj jak najwięcej wiadomości i opowiedz mamusi/tatusiowi to, co zapamiętałeś.
3.Dzieci różnią się wyglądem tj. kolorem włosów, oczu czy skóry/wzrostem. Nie oznacza to, że są lepsze czy gorsze – po prostu są inne. Obejrzyj zdjęcie opisz dzieci i różnice w ich wyglądzie.
4.„Rytmy dzieci świata”– dopasuj obrazki: https://view.genial.ly/5ecec2cd95a58b0d8d8c7e03
5.„Cyferkowe puzzle” Potnij zdjęcie wzdłuż pionowych linii i ułóż pocięte kawałki od 1 – 10 przyklej do kartki.
6.„Co zmieniło miejsce?”. Mamusia ustawi przed Tobą kilka przedmiotów. Przyjrzyj się im, a następnie zamknij oczy. Mama zmieni ich kolejność (najpierw 2 rzeczy, później można więcej). Otwórz oczka i powiedz, co zmieniło miejsce. (podobna, łatwiejsza zabawa – „Czego brakuje?”).
7.Zaśpiewaj piosenkę pt. „Jesteśmy dziećmi” https://www.youtube.com/watch?v=7K3_mSb1zRQ
Do dzieła! Jeśli zabawa Ci się podobała uśmiechnij się do Rodziców.
Drodzy Rodzice i Dzieciaki-Przedszkolaki, zapraszamy z Misiową Mamą do wspólnej zabawy! Kochane dzieci! Mamy nadzieję, że „Dzień Dziecka” był pełen radości i zabawy!
Tematyka tego tygodnia to: „Niby tacy sami, a jednak inni”.
Prosimy Rodziców o odczytanie proponowanych działań:
Cel: Kształtowanie tolerancji wobec ludzi różnych ras i narodowości. Rozwijanie uzdolnień rytmiczno – muzycznych.
1.Zapraszamy do zabawy ruchowej:
2.Posłuchaj piosenki pt. „Jesteśmy dziećmi” (Śpiewające Brzdące).
Odpowiedz na pytanie:
Czego potrzebują dzieci na całym świecie?
3.Powtarzaj treść za Rodzicem:
1.Czy jesteś z Afryki,
Czy też z Ameryki,
Nie jest ważne gdzie mieszkamy,
Bo jesteśmy tacy sami.
Ref: Jesteśmy dziećmi! Chcemy miłości!
Jesteśmy dziećmi! Chcemy radości!
Chcemy by często tulono nas
I żeby miło płynął nam czas.
2.Czy mówisz po polsku,
Czy też po japońsku,
Wszyscy dobrze rozumiemy,
Czego tak naprawdę chcemy.
.
4.Jak wytłumaczysz różnicę między dzieckiem a dorosłym? Jak myślisz – kim być lepiej? Dlaczego? Zapytaj mamusię/tatusia o pamiątki z okresu kiedy byłaś/eś dzidziusiem. Pooglądajcie je razem.
5.Wysłuchaj wierszyka Danuty Wawiłow „A jak będę dorosła”. http://scholaris.pl/resources/run/id/104893 Opowiedz o pomysłach bohaterki wierszyka.
6.Narysuj siebie jako dorosłą osobę. Niech mamusia/tatuś napisze datę na rysunku i schowajcie go na pamiątkę. Za parę lat oglądniecie go razem i przywołacie miłe wspomnienia.
Jeśli zabawa Ci się podobała uśmiechnij się do Rodziców.
Drodzy Rodzice i Dzieciaki – Przedszkolaki
Dziś DZIEŃ DZIECKA z tej okazji mamy dla Was kochane dzieci niespodziankę. Zajrzyjcie do zakładki Aktualności, a tam czeka na was bajka, pt. „Pewnego razu w dżungli” w wykonaniu Pań z przedszkola.
(http://ornontowice.pl/2018/05/dzien-dziecka-2/)
Dzień Dziecka to świetna okazja, by czas spędzić aktywnie, angażując całą rodzinę! A oto pomysły, jak możecie spędzić ten wyjątkowy dzień:
1. Zapraszamy do zabawy „Taniec Połamaniec”
2. Wybierz się z rodzicami na wycieczkę. Długą lub krótką z przystankiem na piknik lub na lody. Jeśli wycieczka jest nie możliwa urządźcie sobie piknik w domu.
3. A może dla lepszej zabawy wykonajcie Niepękające Bańki Mydlane
Baw się, śmiej się i tańcz to zadanie na dziś. A na koniec dnia prześlij fotorelację z tego wspaniałego dnia.
Drodzy Rodzice i Dzieciaki-Przedszkolaki, zapraszamy z Misiową Mamą do wspólnej zabawy!
Cel: Rozumienie konieczności pomocy w domu. Rozwijanie sprawności grafomotorycznej.
Prosimy Rodziców o odczytanie proponowanych działań.
1.Czas na muzyczną gimnastykę! Poćwiczcie z piosenką
2.Sprzątanie po sobie to bardzo ważna umiejętność. Posłuchajcie wierszyka o porządkach w domu i przedszkolu Źródło: https://miastodzieci.pl/piosenki/o-zabawki-zawsze-dbamy/
O zabawki zawsze dbamy
po zabawie posprzątamy.
Już samochód na wirażu:
pędzi prędko do garażu.
Lalki siedzą równo w rzędzie:
bałaganu dziś nie będzie!
Klocki ułożymy w kątku.
Krzyś pilnuje dziś porządku.
Każdy przedszkolaczek wie
po zabawie sprząta się.
Posprzątaj swój pokój/miejsce do zabawy najpiękniej jak potrafisz.
3.Dyżurni w przedszkolu często pomagają paniom przy posiłkach np. rozkładają sztućce. Poćwiczcie w domku nakrywanie do stołu. Ciekawą filmik na ten temat znajdziecie tutaj:
Odpowiedz na pytania:
- Jak nakrywamy stół;
- Którego ze sztućców użyjemy do spożywania zupy, a którego do drugiego dania;
- Jak należy zachowywać się przy stole.
4.”Kelner” – zabawa z elementem równowagi. W pokoju wyznacz trasę i spróbuj przenieść na tacy szklankę z wodą tak aby nie wylać żadnej kropli.
5.”Zestaw obiadowy” – ćwiczenie grafomotoryczne. Rysuj po śladzie, dorysuj brakujące elementy zastawy stołowej. Postaraj się nie odrywać ręki od kartki, kreśl w jednym kierunku. Pamiętaj o prawidłowej postawie podczas rysowania.
Jeżyki do dzieła! Jeśli zadania Ci się podobały uśmiechnij się.
Drodzy Rodzice i Dzieciaki-Przedszkolaki, zapraszamy z Misiową Mamą do wspólnej zabawy!
Cel: Utrwalenie poczucia przynależności do grupy; rozwijanie sprawności manualnej.
Prosimy Rodziców o odczytanie proponowanych działa
1.Posłuchaj wiersza pt. „Dobry kolega”.
Czy jesteś chłopcem czy dziewczynką
czekamy na Ciebie z wesołą minką.
Gdy Ci smutno, martwisz się
dobry kolega pocieszy Cię.
Razem zgodnie się bawimy,
wszystkich chętnych zaprosimy.
O gry i zabawki wspólnie dbamy,
na wyznaczone miejsca odkładamy.
Wiemy, że trzeba bawić się grzecznie,
tak, aby zawsze było bezpiecznie.
2.Posłuchaj uważnie zdań i powiedz, czy się z nimi zgadzasz, czy nie:
- Dobry kolega to ktoś, kto nas pocieszy, gdy się martwimy.
- Dobry kolega to ktoś, kto się z nas naśmiewa.
- Dobry kolega to ktoś, kto pożyczy nam swoją ulubioną zabawkę.
- Dobry kolega to ktoś, kto jest dla nas niemiły.
- Dobry kolega musi mieć tyle samo lat co Ty.
- Dobry kolega ma dla nas czas.
3.Czy pamiętasz imiona kolegów/koleżanek ze swojej grupy “Jeżyki”? Spróbuj wymienić ich jak najwięcej.
4.Pobaw się do piosenki „A ram sam sam”.
5.W przedszkolu jest mnóstwo kącików zainteresowań. Na parapecie w Twoim pokoiku/wybranym pokoju stwórz kącik plastyczny.
Narysuj portret swojej ulubionej koleżanki/ulubionego kolegi.
Prosimy Rodziców o przesłanie zdjęć – “Portret kolegi/koleżanki”.
Jeśli zabawa Ci się podobała uśmiechnij się do rodziców.
Drodzy Rodzice i Dzieciaki-Przedszkolaki, zapraszamy z Misiową Mamą do wspólnej zabawy!
Cel: Utrwalenie znajomości figur geometrycznych, rozwój wyobraźni twórczej.
Prosimy Rodziców o odczytanie proponowanych działań:
1.Zapraszamy na gimnastykę:
2.W przedszkolu często bawimy się w zabawy matematyczne. Poproś mamusię/tatusia o przeczytanie wiersza Danuty Wawiłow: „Bajka nowa prostokątna i kwadratowa” http://maja-literatura.blogspot.com/2014/05/bajka-nowa-prostokatna-i-kwadratowa.html
3.Pobawcie się w wyszukiwanie w domku przedmiotów w kształcie kwadratów i prostokątów, kół i trójkątów.
4.Pamiętacie przedszkolne dni? Jest czas na zabawę, naukę, gimnastykę. Można śmiać się do woli, śpiewać, ale czasem trzeba być cichutko, żeby nawzajem sobie nie przeszkadzać np. gdy pani mówi coś ważnego. Zbudujcie ciszę z piosenką wydawnictwa „Bliżej Przedszkola”https://www.youtube.com/watch?v=q6fqaaZG1ug
5.Poćwiczymy słuch! Mamusia/tatuś schowa głośno tykający budzik w pokoju (jeśli nie macie w domku budzika, może to być telefon komórkowy z włączonym dźwiękiem np.https://www.youtube.com/watch?v=jDMeD83isak
6.Waszym zadaniem jest odnalezienie budzika/telefonu. Możecie zamienić się rolami i mamusia będzie szukać schowany przez Was „tykający” przedmiot.
Źródło zabawy: https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/metodyka/os_a_met_cz1.pdf
7.Stwórz „Geometryczne królestwo” z figur np. królestwo , w którym wszystko jest kwadratowe, okrągłe lub trójkątne, możesz użyć również wszystkich znanych Ci figur. Prosimy o fotorelacje.
Jeżyki do dzieła! Jeśli zabawa Ci się podobała poskacz jak wesoły pajacyk.
Drodzy Rodzice i Dzieciaki-Przedszkolaki, zapraszamy z Misiową Mamą do wspólnej zabawy!
Cel: Rozwijanie uczuć miłości i wdzięczności dla mamy.
Prosimy Rodziców o odczytanie proponowanych działań.
Dziś Dzień Mamy!
1.Jeśli potrafisz: przygotuj śniadanko dla mamy, zrób dla mamusi domowy salon piękności i zrób jej piękny makijaż.
2.Przygotuj laurkę i złóż życzenia Mamusi.
Mamo, mamo coś Ci dam:
Jedno serce, które mam,
A w tym sercu róży kwiat
Mamo, mamo, żyj sto lat!
https://www.istockphoto.com/pl/wektor/bukiet-z-fioletowy-niebieski-bia%C5%82y-i-zielony-kwiaty-ilustracja-wektorowa-gm514566110-88162665
3.Powiedz Mamusi za co ją kochasz, a na dobranoc opowiedz jej piękną bajkę.
4.Zaśpiewaj mamusi piosenkę “Dziękuję mamo! Dziękuję tato!”
5.Jeżyki do dzieła! Postaraj się, aby cały był wypełniony niespodziankami, całuskami, przytuliskami i uśmiechami.
Drodzy Rodzice i Dzieciaki-Przedszkolaki, zapraszamy z Misiową Mamą do wspólnej zabawy!
Tematyka tego tygodnia – „Przedszkolny świat”
Cel: Kształtowanie ogólnej sprawności ruchowej i inwencji twórczej. Utrwalenie prawidłowej techniki mycia rąk.
Prosimy Rodziców o odczytanie proponowanych działań.
1.Zapraszamy na poranną gimnastykę, wykonuj ćwiczenia zgodnie z treścią rymowanki; do ćwiczeń zaproś Rodziców.
Ta gimnastyka to fajna sprawa,
dla nas wszystkich to zabawa.
Ręce w górę, w przód i w bok,
skłon do przodu, w górę skok.
2.”Taniec połamaniec”
3.W przedszkolu życie biegnie według rytmu zwanego: ramowym rozkładem dnia. Zaplanuj dzisiejszy dzień tak jak w przedszkolu. Poproś mamusię/tatusia o rozpisanie go na kartce.
Zaplanuj czas na:
- posiłki,
- zabawę,
- mycie rączek,
- gimnastykę w Misiowym Przedszkolu.
4.Niespodzianka! W dzisiejszym przedszkolu to mamusia/tatuś będzie dzieckiem. Przeprowadź z rodzicem zajęcia plastyczne i pokaż jak prawidłowo myc rączki.
5.Naucz mamusię/tatusia zabawę, którą pamiętasz z przedszkola.
„W leśniczówce” – opowieść muzyczno – ruchowa.
W leśniczówce za lasem.(pokazujemy dom)
Spoglądając przez okno,( przykładamy dłoń do czoła )
szmer usłyszał leśniczy,( przykładamy dłoń do ucha)
zajączek puka w drzwi ,( pukamy)
Oj, pomóż, pomóż, pomóż mi,
bo mnie zbójnik -pif- paf,
chodź zajączku, chodź do mnie,
ja ciebie obronię.( przytulamy)
Jeżyki do dzieła! Jeśli zadania Ci się podobały uśmiechnij się do mamusi i tatusia.
Drodzy Rodzice i Dzieciaki-Przedszkolaki, zapraszamy z Misiową Mamą do wspólnej zabawy!
Cel: Wzmacnianie więzi uczuciowych z rodzicami. Rozwijanie kreatywności i sprawności manualnej.
Prosimy Rodziców o odczytanie proponowanych działań.
1.Rozwiąż zagadki:
Kto nas kocha tak jak nikt
i ochrania całym sercem?
I do kogo można przyjść
z każdym smutkiem jak najprędzej? (mama)
Oto niezwykle łatwa zagadka.
Kim jest dla Ciebie syn Twego dziadka? (tata)
Ta dziewczyna i ten chłopak
jedną mamę mają.
Odgadnij i powiedz prędko:
jak ich nazywają?(rodzeństwo)
Łatwą zagadkę dziś mamy,
kim jest mama mamy? (babcia)
Nie każdy jest siwy,
nie każdy wąsaty, lecz każdy jest tatą mamy albo taty. (dziadziuś)
Jak razem się nazywa:
babcia i prababcia siwa,dziadek szpakowaty i dzieci
– obok mamy i taty? (rodzina)
2.Zrób mamusi/tatusiowi masażyk:
3.„Kwiat dla Mamy i Taty” – praca plastyczna. Do wykonania pracy potrzebujemy: białą kartkę, kartkę w dowolnym kolorze, farby, pędzelek i słoiczek z wodą, klej, nożyczki, wstążkę.
Postępuj zgodnie z instrukcją przedstawioną na fotografiach:
Krok 1. Krok 2. Krok 3.
Krok 4. Krok 5. Krok 6.
Poproś Rodzica, aby powiesił obrazek na ścianie w Waszym domu. To oczywiście nasza propozycja, do wykonania zadania możecie użyć innych materiałów.
Prosimy Rodziców o nadsyłanie fotorelacji.
4.Ćwiczenia z mamą/tatą
Wybierzcie się w podróż z mamą/tatą:
rowerami – dziecko i rodzic leży na dywanie na plecach i naśladują pedałowanie, – pociągiem – dziecko i rodzic ustawiają się w rzędzie, trzymając za ramiona osobę przed sobą i biegają po pokoju, – kajakami – dzieci i rodzice siadają jedno za drugim z ugiętymi nogami i wykonują ramionami ruch wiosłowania, – samolotem – dzieci i rodzice rozkładają wyprostowane ręce w bok i biegają po pokoju, – balonem – dzieci i rodzice ustawiają się w kole, podają sobie ręce, stają na palcach i przykucają.
Źródło: https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/metodyka/olek_i_ada_met_3-4_latek_cz4.pdf
Jeżyki do dzieła! Jeśli zadania Ci się podobała uśmiechnij się do mamusi i tatusia.
Drodzy Rodzice i Dzieciaki-Przedszkolaki, zapraszamy z Misiową Mamą do wspólnej zabawy!
Prosimy Rodziców o odczytanie proponowanych działań. Cel: Rozwijanie umiejętności swobodnego wypowiadania się.
1.Zapraszamy do zabawy przy muzyce – „Przywitanie i rozgrzewka”
2.Wywiad z mamą/ tatą”.
Pobawcie się w dziennikarzy przeprowadzających wywiad z ważną osobą – waszym Rodzicem.
Zapytajcie rodziców o:
- ulubiony kolor,
- potrawę, piosenkę,
- największe marzenie.
3.Zaśpiewaj rodzicom piosenkę „Dziękuję Mamo! Dziękuję Tato!” i przytul się do nich mocno.
4.Gry interaktywne – dopasuj kolor https://www.matzoo.pl/zerowka
Jeżyki do dzieła! Jeśli zadania Ci się podobała uśmiechnij się do Rodziców.
Drodzy Rodzice i Dzieciaki-Przedszkolaki, zapraszamy z Misiową Mamą do wspólnej zabawy!
Prosimy Rodziców o odczytanie proponowanych działań. Cel: Doskonalenie umiejętności liczenia. Rozwijanie mowy oraz spostrzegawczości wzrokowej.
1.„Rodzina” – wyliczanka. Przypomnij sobie zabawę paluszkową, powtarzaj za Rodzicem. Zacznij od kciuka prawej ręki:
Ten pierwszy to Dziadziuś, (kciuk)
tuż obok Babunia. (wskazujący)
Największy to Tatuś, (środkowy)
a przy nim mamusia. (serdeczny)
A to ja dziecina mała, (mały)
i to jest rodzinka, moja ręka cała.
2.Obejrzyj obrazek.
https://biskupiec.pl/aktualnosci/1602-xx-warminsko-mazurskie-dni-rodziny
Odpowiedz na pytania:
- Ilu członków rodziny widzisz na obrazku? – klaśnij tyle razy ile członków rodziny widzisz.
- Powiedz kto idzie: pierwszy, ostatni, trzeci?
- Ile balonów trzyma dziewczynka? – podskocz tyle razy ile balonów trzyma w rączce dziewczynka.
- Wskaż tyle palców ile jest dzieci w rodzinie.
3.Zabawa słowna – dokończ zdanie:
Moja mama jest…
Z tatą lubię…
4.Poproś rodzica o przygotowanie przedmiotów należących do mamusi/tatusia. Posegreguj je wg tego do kogo należą, koloru, wielkości i innych wybranych cech.
5.Posłuchaj wiersza B. Szelągowskiej: „Jesteśmy razem!”
Zakwitły maki w ogrodzie.
Mamie je podaruję.
A siostra zrobi laurkę –
sama ją namaluje.
Ja tacie umyję samochód
i zrobię to razem z bratem.
Sam raczej bym nie dał rady –
obydwaj kochamy tatę!
Każdy zna takie słowo,
ważne dla córki, dla syna.
Oznacza miłość, wspólnotę…
Jakie to słowo? RODZINA!
Odpowiedz na pytania:
- Co dziecko podaruje mamie?
- Co dzieci zrobią dla taty?
- Co to jest rodzina?
- Co można zrobić miłego dla swojej rodziny (samemu, z rodzeństwem)?
6.Wybierzcie się na rodzinny spacer. Proszę Was, abyście spacerując udali się w Wasze ulubione miejsce i zrobili selfie pod tytułem: „Tu i teraz – tylko dla siebie”. Obserwujcie czy na spacerze spotkacie inne rodziny. Po czym można poznać, że mijana grupa osób to właśnie rodzina?
Jeżyki do dzieła! Jeśli zadania Ci się podobała uśmiechnij się do Rodziców.
Drodzy Rodzice i Dzieciaki-Przedszkolaki!
Drodzy Rodzice i Dzieciaki-Przedszkolaki, zapraszamy z Misiową Mamą do wspólnej zabawy!
Prosimy Rodziców o odczytanie proponowanych działań. Cel: Rozwijanie uzdolnień rytmiczno- muzycznych.
Posłuchaj piosenki pt. “Dziękuję Mamo! Dziękuję Tato!”
1.Uczyliście mnie chodzić
Uczyliście mnie mówić
Jak się zachowywać
Jak zwracać się do ludzi
Ja mogę na Was liczyć
Wiem, że mi pomożecie
Najlepszych mam rodziców
Na całym wielkim świecie
Ref.Dziękuję mamo, dziękuję tato,
Za każdą zimę, za każde lato
Dziękuję mamo, dziękuję tato
Za to, że macie dla mnie czas
Bardzo kocham Was
2.A najpiękniejsze chwile
Są kiedy mnie tulicie
Dajecie mi buziaki
Idziemy tak przez życie.
Co mogę dla Was zrobić?
Jak mogę się odwdzięczyć
Jesteście w moim sercu
Będziecie w mej pamięci.
2.Odpowiedz na pytanie: Za co powinniśmy okazywać wdzięczność Rodzicom?
- Poruszaj się rytmicznie do melodii
- Powtórz za Rodzicem słowa, a następnie spróbuj zaśpiewać piosenkę
3.Zabawa z imionami. Poproś rodzica, aby napisał na osobnych karteczkach imiona: mamy, taty, babci, dziadka, cioci, wujka itd. Pobawcie się w zgadywanie. Wylosuj karteczkę, mamusia/tatuś przeczyta imię, a ty odpowiedz do kogo należy np. Danusia – babcia.
4.Olek i Ada postanowili z okazji: „Dnia Matki” przygotować sernik. Obejrzyjcie historyjkę obrazkową https://flipbooki.mac.pl/przeds…/oa_ks_56/mobile/index.html… MAC – Kompleksowe rozwiązania dla edukacji Czy istnieje potrawa, którą potraficie przyrządzić „pod okiem” mamy? Zaplanujcie dzień, w którym przyrządzicie coś smacznego dla mamy/taty.
5.Spróbuj rozwiązać zadania przedstawione na karcie pracy. http://zanotowane.pl/728/7523/karta_pracy_13_id_27496554.jpg Wskaż paluszkiem rozwiązania, jeśli nie macie możliwości wydruku.
Jeżyki do dzieła! Jeśli zadania Ci się podobała zanuć piosenkę “Dziękuję mamo, dziękuję tato, Za każdą zimę, za każde lato…”