Tygryski

Do grupy uczęszczają dzieci 5-letnie. Grupę prowadzi Pani Anna Langner oraz Pani Aleksandra Kołodziej-Podobińska.

Anna Langner – przedszkoletygryski@interia.pl 

Drodzy Rodzice i Dzieciaki-Przedszkolaki!

Prosimy Rodziców o odczytanie proponowanych działań.

1. Dzisiaj zapraszamy do zabawy pt. „A ram sam sam”.

2. „Zwierzęta na wsi” – zagadki słuchowe.

3. „Owieczka” – praca plastyczna.

Potrzebne materiały:
– kartka biała, brązowa, kremowa,
– wata,
– klej,
– czarna kredka.

Zaczynamy:
Z białej kartki wytnij duże koło. Z brązowej kartki wytnij dwa paski. Z kremowej kartki wytnij kształt jajka.

Z waty zrób kulki. Wycięte elementy sklej ze sobą tak jak na zdjęciu.

Kulki z waty przyklej na białą kartkę. Kredką dorysuj oczy i uśmiech.

Praca gotowa! BRAWO!

Kochani‼️ Już w poniedziałek widzimy się w przedszkolu 🙂

Jeśli zabawy Ci się podobały krzyknij HEJ!

Drodzy Rodzice i Dzieciaki-Przedszkolaki!
Prosimy Rodziców o odczytanie proponowanych działań.

1. Na miły początek dnia trochę się poruszajmy 🙂

2. Zapraszamy do obejrzenia filmu edukacyjnego pt. „Co nam dają zwierzęta”.

Odpowiedz na pytania oraz spróbuj naśladować odgłosy zwierząt:

– Co nam daje kura ?
– Co nam daje owca?
– Co nam daje krowa?
– Co nam dają gęsi?
– Jak wykorzystujemy produkty otrzymane od zwierząt?

3.Zapraszam Was do ułożenia puzzli „Wiejska zagroda”. Sami możecie wybrać sobie poziom trudności. Na pewno poradzicie sobie doskonale.

https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/dla-dzieci/196241-zwierz%C4%99ta-w-wiejskiej-zagrodzie

4. „Czyj to dźwięk?” – zabawa słuchowa
Zapraszamy Was do odsłuchania dźwięków wydawanych przez zwierzęta z wiejskiego podwórka i spróbujcie odgadnąć :Czyj to dźwięk?

https://www.youtube.com/watch?v=3oE8dF4HPAE

5. “Co dają nam zwierzęta?”podsumowanie wiadomości

Jeśli zabawy Ci się podobały podskocz cztery razy.

Drodzy Rodzice i Dzieciaki-Przedszkolaki!
Prosimy Rodziców o odczytanie proponowanych działań.

1. Dzisiaj zapraszamy Wszystkich do zabawy paluszkowej pt. „Pieski”

2. Odszukaj 10 szczegółów, którymi różnią się obrazki. 

3. Połącz zdjęcia dorosłych zwierząt z wiejskiego podwórka z ich dziećmi. Nazwij mamy i ich dzieci.

4. „Kaczuszki” – zabawa taneczna przy muzyce z jednoczesnym pokazywaniem określonych ruchów.

5. Jeśli masz możliwość wydrukowania uzupełni kartę pracy:

Jeżeli zabawy sprawiły Wam radość, uśmiechnijcie się do osoby, która jest obok Was.

Drodzy Rodzice i Dzieciaki-Przedszkolaki!

Prosimy Rodziców o odczytanie proponowanych działań.

1. Na początek dnia zapraszamy Tygryski do zabawy ruchowej przy piosence pt. „Jestem muzykantem“.

2. Zapraszamy do wysłuchania i zapoznania się ze słowami piosenki pt. „W zagrodzie”.

Ref. W zagrodzie koło domu
gdzie pole, tam gdzie las,
mieszka zwierząt kilkoro,
każde swój pokój ma.
Jest świnka różowiutka
i kozy, kury są,
jest kot i piesek bury,
a w stajni konik rży.

I. Pewnego dnia wieczorem,
gdy słońce zaszło już,
do kury przyszedł kotek,
aż tu powstał wielki krzyk.
Kura na jajkach siedzi,
jest bardzo dumna z nich,
a kot ten mały psotnik,
łapką jedno jajko zbił.

Ref. W zagrodzie koło domu…

II. Przy budzie koło domu
Jest bardzo groźny pies,
on bardzo głośno szczeka,
kiedy obcy chce tu wejść.
Jest czarny w białe plamki,
i futro długie ma,
pilnuje tu porządku,
wszystkie ścieżki tutaj zna.

Ref. W zagrodzie koło domu…

III. A koza z śmieszną bródką,
bardzo uparta jest,
kiedy już coś wymyśli
to koniecznie zrobić chce.
Ten siwy konik z grzywą
czasem humory ma,
niegrzecznie kręci głową,
gdy gospodarz wóz mu da.

3. Spróbujcie nauczyć się dwóch pierwszych zwrotek piosenki (dla chętnych oczywiście cała piosenka). Powtarzajcie słowa z Rodzicami.

4. Zapraszam Was do zabawy muzycznej. Naśladujcie dźwięk każdego zwierzątka razem z lektorem.

5. Dla chętnych zadanie do wykonania:

Jeżeli zabawy sprawiły Wam radość, uśmiechnijcie się do osoby, która jest obok Was.

Drodzy Rodzice i Dzieciaki-Przedszkolaki!

Przekazuję kolejne propozycje ćwiczeń gimnastycznych. To ćwiczenia ogólnorozwojowe, które są jednocześnie dla dzieci miłą zabawą. Proszę o wcześniejsze obejrzenie całości, aby przygotować potrzebne do ćwiczeń rekwizyty! Jeśli nie uda się przygotować wszystkich przyborów, można je zastąpić innymi lub pominąć 🙂

Drodzy Rodzice i Dzieciaki-Przedszkolaki!
Prosimy Rodziców o odczytanie proponowanych działań.

Witamy Was i zapraszamy do zabawy. Tematyka tego tygodnia to – “Zwierzęta na wsi”. Dowiemy się gdzie mieszkają i jak wyglądają, poznamy też piosenkę i wykonamy ciekawe prace plastyczne, których tematem przewodnim będą zwierzęta.

1. Na początek zapraszam do porannej gimnastyki.

2. Wysłuchaj wiersza Stanisława Karaszewskiego „Na wiejskim podwórku”.

3. Odpowiedz na pytania:

– Jak nazywają  się zwierzęta, które spotkały się na podwórku?
(krowa, koza, owca, świnka, kurka, gąska, kaczka)

Kto opiekuje się  zwierzętami z wiejskiego podwórka? (gospodarze)

–  Jak nazywa się dziecko:
krowy…(cielątko),
owcy…(jagniątko),
świnki…(prosiątko),
kurki…(kurczątko),
kaczki…(kaczątko).

4. Pobaw się do słów piosenki pt. ” Jak chodzą zwierzęta”

5. Podziel słowa: (krowa, koza, koń, świnka, kurka, gąska, kaczka) na sylaby- pamiętaj aby wyklaskać każdą sylabę; ( kro-wa, ko-za, koń, świn-ka, kur-ka, gą-ska, kacz-ka)

A teraz podziel nazwy zwierząt na głoski – pamiętaj, aby każdą głoskę przeliczać po kolei na paluszkach. (k-r-o-w-a; k-o-z-a; k-o-ń; ś-w-i-n-k-a; k-u-r-k-a; g-ą-s-k-a; k-a-cz-k-a)

6. Narysujcie swoje ulubione zwierzątko lub ulepcie je z plasteliny.

Jeżeli zabawa Ci się podobała podskocz cztery razy 🙂

Drodzy Rodzice i Dzieciaki – Przedszkolaki!

Prosimy Rodziców o odczytanie proponowanych działań.

1. Zapraszamy wszystkie Dzieciaki-Przedszkolaki na poranną gimnastykę:

„Pogodne ćwiczenia w podskokach”

Postaraj się reagować na sygnał dźwiękowy.

2. Wysłuchaj opowiadania Doroty Kossakowskiej pt. „Sport to zdrowie”

3. Odpowiedz na pytania do treści wiersza:

  • Jak myślicie, co trzeba robić, żeby być zdrowym?
  • Jak często należy uprawiać sport?

4. „Małe i duże kroki”– zabawa rozwijające właściwą reakcję na umówiony sygnał.

Czy umiesz robić małe i duże kroki? Stań w pewnej odległości od mamy/taty. Podejdź do rodzica krokami słoniowymi (duży wykrok), normalnymi krokami/podskokami, tip topami (stopa dostawiana do stopy). Jak myślisz czy zwierzęta uprawiają sport? Opowiedz o tym.

5. „Zrób do przodu cztery kroki …” – poruszaj się do słów rymowanki:

Zrób do przodu cztery kroki,
I rozejrzyj się na boki.
Tupnij nogą raz i dwa,
Ta zabawa nadal trwa.
Teraz w lewo jeden krok,
Przysiad i do góry skok.
Zrób do tyłu kroków trzy,
By koledze otrzeć łzy.
Klaśnij w ręce razy pięć,
Na klaskanie też nasz chęć.
Teraz obróć się dokoła
I hurraaa! Zawołaj.

6. „Masażyk relaksacyjny” – wykonaj masażyk relaksacyjny na pleckach mamusi/tatusia.

7. Karta pracy do druku – jeżeli jest taka możliwość w domu.

Jeśli zabawa Ci się podobała uśmiechnij się do rodziców!

Drodzy Rodzice i Dzieciaki – Przedszkolaki!

Prosimy Rodziców o odczytanie proponowanych działań.

1. Zapraszamy wszystkie Dzieciaki-Przedszkolaki na poranny trening fitness: “Ćwicz z Lulisią i Lulitulisiami”

2. Rozwiąż zagadki na temat sportu. Jeśli potrafisz – spróbuj samodzielnie ułożyć zagadkę i zadaj ją rodzicom.

Szybko po lodzie
niosą nas one,
obie do butów
są przyczepione. (łyżwy)

Zawodnicy grając w piłkę,
rękami ją odbijają
i wysoko ponad siatką
drugiej drużynie podają. (siatkówka)

Zawodnicy na głowy,
czepki zakładają.
Rękami i nogami
w wodzie poruszają. (pływanie)

Między dwiema bramkami
bielutkie boisko.
Gra się krążkiem, bo dla piłki
jest tutaj zbyt ślisko. (hokej na lodzie)

3.  ,,W tym wybiorę się na spacer, a to włożę na urodzinki…” – ćwiczenia klasyfikacyjne.

Mamusia/tatuś przygotuje dla Ciebie kilka sztuk ubranek. Zastanów się, które możesz włożyć na spacer/trening czy jazdę rowerem, a które na przykład na eleganckie przyjęcie urodzinowe.

4. Dowolny taniec przy nagraniu utworu A. Vivaldiego “Wiosna” z cyklu “Cztery pory roku”.

 Do tańca zaproś mamusię/tatusia. Jaki nastrój ma utwór? Wesoły czy smutny?

5. ,,Stadion sportowy” – zabawa konstrukcyjno – manipulacyjna.

Zbuduj z klocków lub innych zabawek stadion sportowy. Czy wiesz co oznaczają słowa: “trybuny”, “płyta boiska”, “murawa”?

6. Spacer – kolejny dzień bicia rekordu w rodzinnym spacerowaniu.

Czy udało Wam się pobić rodzinny rekord w spacerowaniu? Ile zrobiliście kroków? Dziś kolejny dzień wyzwania!

Jeśli zabawa Ci się podobała podskocz i krzyknij głośno ,,Hej!”

Drodzy Rodzice i Dzieciaki – Przedszkolaki!
Prosimy Rodziców o odczytanie proponowanych działań.

1. Zapraszamy wszystkie Dzieciaki-Przedszkolaki do porannej gimnastyki pt. ,,Prosty taniec”.

2. Posłuchaj wiersza E. Pawlak pt. ,,Elementarz sportowy”.

3. Rozmowa na temat wiersza:

– Kto zachęcał dzieci do uprawiania sportu?
– Dlaczego należy uprawiać sport?
– Co ważne jest w uprawianiu sportu?
– W jaki sposób powinniśmy traktować przeciwnika w sporcie?
– Co to znaczy zasada ,,fair-play”?

4. ,,Jakie znasz dyscypliny sportowe? – burza mózgu.
Wymień znane Ci dyscypliny sportowe. Którą z nich uprawia mamusia/tatuś? A ty? Którą lubisz najbardziej?

5. Rozłóż na podłodze zabawki pluszowe. Następnie maszeruj między leżącymi zabawkami:

  • Maszeruj przodem i tyłem.
  • Maszeruj ze wspięciem na palce.
  • Maszeruj raz głośno, raz cicho.
  • Maszeruj z jednoczesnym klaskaniem.
  • Maszeruj ze wspięciem na palce i na piętach.
  • Biegnij w miejscu, między zabawkami.

6.  Spacer z krokomierzem – próby bicia rekordu rodzinnego. Czas na spacer! Może uda się zrobić kilka kroków więcej niż wczoraj?

Jeśli zabawa Ci się podobała narysuj słoneczko.

Drodzy Rodzice i Dzieciaki – Przedszkolaki!
Prosimy Rodziców o odczytanie proponowanych działań.

  1. Zapraszamy wszystkie Dzieciaki-Przedszkolaki do zabawy paluszkowej “Pajączek” .

2.Po co nam aktywność fizyczna?” – obejrzyj  filmik edukacyjny i odpowiedz na pytania.


3. Zapraszamy do zabawy ruchowej.

4. Rytmiczne dzielenie słów związane ze sportem:

(gim-nas-ty-ka, skło-ny, sko-ki, przy-sia-dy)

Ułóż zdania z podanych słów.

5. Zrób to samo” – naśladuj postawy ludzików, które są na obrazkach.


6. Spacer z rodzicami: “Bijemy rodzinny rekord spacerowania”.

Wykorzystanie krokomierza w obliczaniu trasy/ilości kroków. Postawienie sobie celu na dzień kolejny – zwiekszenie ilości kroków.

Jeśli zabawa Ci się podobała uśmiechnij się do Rodziców.

Z okazji nadchodzących Świąt Wielkanocnych  Życzymy Rodzicom, aby nadchodzący czas napełnił serca radością i nadzieją na lepsze jutro a chwile spędzone w gronie najbliższych dodawały otuchy i pozwalały przezwyciężyć wszystkie trudności.
Kochanym Dzieciakom- Przedszkolakom
Wesołego jajka, sprytnego zająca, mokrego dyngusa i słodkości bez końca, słoneczka bez liku i dostatku w koszyku.  Panie z grupy.

Na święta planujemy tylko jedno zadanie – CIESZYĆ SIĘ SOBĄ.

Drodzy Rodzice i Dzieciaki-Przedszkolaki!
Prosimy Rodziców o odczytanie proponowanych działań.

  1. Zatańcz do piosenki: „Kaczuszki”.

2. Zapraszamy do obejrzenia filmu pt. “Koszyk Wielkanocny”.

https://www.youtube.com/watch?v=3xbxePRP3C4
  • Co znajduje się na wielkanocnym stole?
  • Jakie potrawy znajdują się na twoim wielkanocnym stole?

3. Zapraszamy do zabawy paluszkowej.

4. Praca plastyczna „Pisanka”.

Do wykonania pracy potrzebujesz:
– kartki papieru A4,
– nożyczek,
– kleju,
– płatków kosmetycznych oraz kolorowego papieru.
Postępuj zgodnie z instrukcją przedstawioną na kolejnych fotografiach.

To oczywiście propozycja, do wykonania zadania możecie użyć innych materiałów.

Jeżeli zabawy Ci się podobały podskocz cztery razy.

Drodzy Rodzice i Dzieciaki-Przedszkolaki!
Prosimy Rodziców o odczytanie proponowanych działań.

1. “Ćwiczenia gimnastyczne” – zakręć kołem i zobacz co wypadnie – wykonaj 5 zadań lub więcej jeżeli masz siłę.

2. Posłuchaj wiersza Małgorzaty Platy pt. ” Pisanki”

3. Odpowiedz na pytania:
– Co było na pierwszej, drugiej, trzeciej, czwartej i piątej pisance?
– Na której z kolei pisance są: laleczki, kogucik, gwiazdki, słoneczko, kwiatki?
– Która najbardziej Ci się podoba?

4. Wytnij z bloku 5 lub więcej pisanek, ozdób je zgodnie z treścią wiersza.

5. Teraz zapraszamy do zabawy ruchowej przy muzyce

6. Wskaż odpowiedni kwadrat z liczbą elementów na obrazku

Jeśli zabawa Ci się podobała uśmiechnij się do Rodziców 🙂

Drodzy Rodzice i Dzieciaki-Przedszkolaki!
Prosimy Rodziców o odczytanie proponowanych działań.

1. Zapraszamy wszystkich do zabawy pt. „Kurka” z pokazywaniem na siedząco. Nie zapomnijcie pięknie skrzyżować nóżek.

Puk, puk, puk – stukamy pięścią w podłogę z prawej strony
Puk, puk, puk – stukamy pięścią w podłogę z lewej strony
Kto tam? Kto tam? – szybko zasłaniamy i odsłaniamy buzię dłońmi
To ja – kurka mała – pokazujemy zbliżonymi dłońmi gest „mała”
Wejść bym bardzo chciała – „wchodzimy” dłońmi coraz wyżej po „drabinie”
Raz, dwa, trzy, raz, dwa, trzy – klaszczemy rytmicznie 6 razy
Już otwieram kurce drzwi – dłońmi naśladujemy otwieranie drzwi.
Ostatnie dwa wersy powtarzamy dwa razy.

2. Zapraszamy do wysłuchania i zapoznania się ze słowami piosenki pt. Pisanki pisanki jajka malowane”.

Pisanki, pisanki,
jajka malowane
nie ma Wielkanocy
bez barwnych pisanek.

Pisanki, pisanki
jajka kolorowe,
na nich malowane
bajki pisankowe.

Na jednej kogucik,
a na drugiej słońce,
śmieją się na trzeciej
laleczki tańczące.

Na czwartej kwiatuszki,
a na piątej gwiazdki.
na każdej pisance
piękne opowiastki.

3. Oto Zajączki, które zrobiły już piękne pisanki. Znajdź różnice, którymi różnią się obrazki.

4. Wykonaj dowolną pisankę. Jeśli potrzebujesz pomysłu jak to zrobić, znajdziesz go tutaj:

5. Ułóż puzzle – “Pisanki Wielkanocne”

https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/wielkanoc/354261-pisanki-wielkanocna/4×3

Jeśli zabawa Ci się podobała głośno krzyknij HEJ!

Drogie przedszkolaki!
Nie zapominajcie o ćwiczeniach ruchowych! Sport jest bardzo ważny dla Waszego zdrowia i prawidłowego rozwoju. Zapraszam Was w tym tygodniu do ćwiczeń z Pipi. Naśladujcie ćwiczenia, które zobaczycie na filmikach, pierwszy to rozgrzewka, drugi to aktywna zabawa. Możecie wykonywać te ćwiczenia codziennie! Bawcie się dobrze 🙂

Drodzy Rodzice i Dzieciaki-Przedszkolaki!
Witamy Was ponownie i zapraszamy do zabawy. Tematyka tego tygodnia – “Zwyczaje wielkanocne”.

Prosimy Rodziców o odczytanie proponowanych działań.
Cel: doskonalenie umiejętności dbania o porządek i szanowania wyposażenia domu

  1. Na początek dnia powitajmy się piosenką pt. “Wszyscy są, witam Was”

2. Posłuchaj wiersza “Każdy po sobie sprząta” i odpowiedz na pytania:

  1. Wymień imiona dziewczynek z wierszyka?
  2. Co znajdowało się w kącikach domu?

3. Zapraszamy do zabawy ruchowej pt. “Praczki”

4. Rozwiąż zagadki na temat przedmiotów służących do sprzątania:

Najczęściej swą robotę
wykonuje w sobotę.
Kurz wysysa w mig z dywanów,
z podłóg, pledów i tapczanów.

Ma pokrętła i guziki,
szybkę przeźroczystą.
Chętnie przyjmie brudną odzież,
by oddać nam czystą.

Stoi w kuchni szafka,
ten kto jej używa,
wie, że jest przydatna,
bo wszystko pozmywa.

5. Podziel słowa: (odkurzacz, pralka, zmywarka) na sylaby, pamiętaj aby wyklaskać każdą z sylab.
Spróbuj teraz wyodrębnić pierwszą głoskę w słowach.

6. “Tropiciele bałaganu” – zabawa w odnajdywanie przedmiotów, zabawek, które zmieniły swoje położenie.
Zamknij proszę oczy. Mamusia/tatuś zaraz zmieni położenie niektórych przedmiotów w pokoju. Ciekawe czy odgadniesz co się zmieniło.

Jeżeli zabawy sprawiły Ci radość podskocz dwa razy 🙂

Drodzy Rodzice i Dzieciaki-Przedszkolaki!
Prosimy Rodziców o odczytanie proponowanych działań.

1. Na początek dnia zapraszamy wszystkie „Tygryski” do zabawy ruchowej

2. Posłuchajcie opowiadania Barbary Szelągowskiej pt. “Ptasia narada” i odpowiedzcie na pytania 🙂

Pytania:

  1. Od kogo ptaki dostały list?
  2. Czego się dowiedziały ptaki z listu?
  3. Jakie ptaki przylatują wiosną do Polski?

3. „Czyj to głos?”– Zgaduj-zgadula

4. “Jaki to ptak?” – wybierz odpowiedz zgodnie ze wskazówką.

5. Na zakończenie dnia zabawy do wykonania  w wolnym czasie

Kochani‼️ Już jutro widzimy się w przedszkolu 🙂

Drodzy Rodzice i Dzieciaki-Przedszkolaki!
Prosimy Rodziców o odczytanie proponowanych działań.

1. Dzisiaj zapraszamy do znanej nam zabawy ruchowej z wykorzystaniem metody Aktywnego słuchania muzyki wg. B. Strauss – “Szukamy złodzieja”

2. Posłuchaj piosenki pt. “Wiosna w błękitnej sukience”

3. Powtarzaj treść za Rodzicem:

1. Wiosna w błękitnej sukience
bierze krokusy na ręce.
Wykąpie je w rosie świeżej
i w nowe płatki ubierze.

ref: Wiosna buja w obłokach,
wiosna płynie wysoko,
wiosna chodzi po drzewach,
wiosna piosenki śpiewa.

2. Potem z rozwianym warkoczem
niebem powoli gdzieś kroczy.
Wysyła promyki słońca
i wiersze pisze bez końca.

ref: Wiosna buja w obłokach…

3. Nocą się skrada z kotami,
chodzi własnymi drogami.
A teraz śpi już na sośnie
i nie wie, że sosna rośnie.

ref: Wiosna buja w obłokach…

3. Ćwiczenia gimnastyczne na dziś: dzieci wybierają 5 kart z ćwiczeniami, które mają do wykonania 🙂

4. Dla chętnych do wykonania zakręcone wycinanki na sprawne rączki

Jeśli zajęcia Ci się podobały krzyknij “HEY”

Drodzy Rodzice i Dzieciaki-Przedszkolaki!
Prosimy Rodziców o odczytanie proponowanych działań.

1. Zapraszamy na poranną gimnastykę:

2. Matematyka na wesoło – “Wiosenny obrazek”
Obejrzyj dokładnie obrazek i spróbuj wykonać 3 zdania.

3. Wskaż odpowiedni kwadrat z liczbą elementów na obrazku

4. Karta pracy do druku – jeżeli jest taka możliwość w domu

5. Na zakończenie dnia zapraszamy na zabawy i gry z wykorzystaniem przedmiotów codziennego użytku.

Jeśli zabawa Ci się podobała uśmiechnij się do Rodziców 🙂

Drodzy Rodzice i Dzieciaki-Przedszkolaki!
Prosimy Rodziców o odczytanie proponowanych działań.

1. Zapraszam do powtarzania rymowanki ( głośno i szeptem):

“Hu! Hu! Ha!
Hu! Hu! Ha!
Każdy TYGRYSEK dobre serce ma”

2. Przywitajmy się piosenką:

3. Posłuchaj wiersza Jana Brzechwy pt. “Przyjście Wiosny” i odpowiedz na pytania

4. “Kwiaty budzą się do życia” – zabawa ruchowa przy muzyce A. Vivaldiego

Przykucnij i wyobraź sobie, że jesteś małym nasionkiem kwiatka. Nadeszła wiosna i rośniesz, rozwijasz się i wyciągasz listki do słońca, rozchylasz swoje płatki (ręce ułożone szeroko na bok) . Lekko kołyszesz się na wiosennym wietrze. Nadchodzi noc i chłód – zamykasz swoje płatki (ręce ułożone wzdłuż ciała)

5. Na zakończenie dnia trochę gimnastyki dla sprytnych Tygrysków

Jeśli zabawy Wam się podobały podskocz trzy razy !

Drodzy Rodzice i Dzieciaki-Przedszkolaki!
Prosimy Rodziców o odczytanie proponowanych działań.

1. Zapraszamy na poranną gimnastykę – śpiewamy i dotykamy części ciała w coraz szybszym tempie 🙂

2. Powitane ” Witaj Wiosno” (melodia – Panie Janie)

Witaj Wiosno, witaj Wiosno
jak się masz, jak się masz?
Baw się razem z nami, baw się razem z nami
bo już czas, bo już czas
.

3. Zapraszamy do obejrzenia prezentacji pt. “Oznaki wiosny” ora do rozwiązania zagadek

4. “Zabawa w zielone” – ulubiona zabawa Pani Wiosny

  • Grasz w zielone?
  • Gram!
  • Masz zielone?
  • Mam!

Dzieci szukają jak najwięcej przedmiotów w kolorze zielonym, które znajdują się w domu.

5. “Szukamy zielonego” – eksperyment z kolorami.
Zobaczcie przy jakim połączeniu kolorów możemy uzyskać kolor ZIELONY

6. “Żegnamy zimę – witamy wiosnę” – quiz dydaktyczny.
Zadaniem dziecka jest zdecydować czy dane zadanie jest prawdziwe – jeżeli tak, dziecko klaszcze w dłonie, jeżeli nie – tupie nogami.

  • Wiosną wszystko budzi się ze snu…..
  • Wiosną zakładamy bardzo ciepłe kurteczki…..
  • Wiosną wszędzie robi się biało…..
  • Wiosną wszystko rośnie…..
  • Wiosną wracają ptaki zza morza…..
  • Wiosna raz pada deszcz, raz słońce świeci…..

7. Na zakończenie zapraszamy Was do tańca przy muzyce 🙂

Jeżeli zabawa Ci się podobała, krzyknij głośno “HEJ”

Drodzy Rodzice i Dzieciaki-Przedszkolaki!
Prosimy Rodziców o odczytanie proponowanych działań.

1. Posłuchaj zabawy i naśladuj ruchem:

Na hasło:
“stopa” – kręcimy naszą prawą stopą,
“stopa” – kręcimy naszą lewą stopą,
“unoszenie” – stojąc na obu nogach unosimy się na palcach (pięty do góry) i opuszczamy w rytm muzyki,
“noga” – rozluźniamy prawą nogę (stoimy na lewej nodze i potrząsamy prawą),
“noga” – w ten sam sposób rozluźniamy lewą nogę,
“obroty” – ręce na bioderka i wykonujemy obroty wokół własnej osi.

2. Zachęcamy do obejrzenia  filmu edukacyjnego pt. „Pierwsze oznaki wiosny”

3. Odpowiedz na pytania:

– Ile mamy pór roku? (Wymień je)
– Jakie mamy oznaki wiosny?
– Które zwierzęta budzą się z zimowego snu?
– Jakie ptaki wracają z ciepłych krajów?
– Na jakim drzewie rosną „bazie/kotki”?
– Jakie mamy pierwsze wiosenne kwiaty?

4. Zabawa taneczna do zatańczenia z rodzicem lub rodzeństwem

5. Dla chętnych zadania do wykonania:

Jeżeli zabawy sprawiły Wam radość, uśmiechnijcie się do osoby, która jest obok Was.

Drodzy Rodzice i Dzieciaki-Przedszkolaki!

  1. Zapraszamy do utrwalenia piosenki pt. “Pobudka z ogródka

2. Obejrzyjcie uważnie film i odpowiedzcie na pytania.

  • O jakim miesiącu jest mowa w obejrzanym filmie?
  • Co robił marzec?
  • Jaką pogodę mieszał marzec w sowim garze?
  • Kto spróbuje wyjaśnić przysłowia “W marcu jak w garncu“?

Jeżeli piosenka pt. “Pobudka z ogródka” Ci się podobała, zaśpiewaj ją jeszcze raz swoim bliskim 

Drodzy Rodzice i Dzieciaki-Przedszkolaki!


Drodzy Rodzice i Dzieciaki-Przedszkolaki!

Poranna gimnastyka

Zabawa ludowa pt. “Poszło dziewczę po ziele”



Drodzy Rodzice i Dzieciaki-Przedszkolaki!



Drodzy Rodzice i Dzieciaki-Przedszkolaki!
Prosimy Rodziców o odczytanie proponowanych działań.
Cel: Utrwalenie wiadomości o stolicy Polski – Warszawie, kształtowanie poczucia tożsamości narodowej.

1. Na początek dnia zapraszamy do zabawy ruchowej pt.” Głowa, ramiona, kolana, pięty”

2. Zachęcamy do obejrzenia  filmu edukacyjnego pt. „Warszawa – stolica Polski”

3. Odpowiedz na pytania:

– Stolica Polski to …
– Jaki jest herb Warszawy?
– Najdłuższa rzeka w Polsce to…
– Jakie zabytki znajdują się w Warszawie?

4. Przypomnij sobie wiersz Czesława Janczarskiego pt. “Co to jest Polska? “

Co to jest Polska? –
Spytał Jaś w przedszkolu.

Polska- to wieś i las,
i zboże w polu,
i szosa, którą pędzi
do miasta autobus,
i samolot, co leci
wysoko, na tobą.

Polska- to miasto,
strumień i rzeka,
i komin fabryczny,
co dymi z daleka,
a nawet obłoki,
gdy nad nami mkną.
Polska to jest także
twój rodzinny dom.

A przedszkole?
Tak- i przedszkole,
i róża w ogrodzie
i książka na stole.

Jeśli zabawa Ci się podobała uśmiechnij się do Rodziców 🙂

Drodzy Rodzice i Dzieciaki-Przedszkolaki, zapraszamy z Misiową Mamą do wspólnej zabawy!
Prosimy Rodziców o odczytanie proponowanych działań.

Zaśpiewaj wakacyjną piosenkę pt. ” Niech żyją wakacje”

Kolorowanka do druku (jeżeli jest taka możliwość w domu)

Drodzy Rodzice i Dzieciaki-Przedszkolaki, zapraszamy z Misiową Mamą do wspólnej zabawy!
Prosimy Rodziców o odczytanie proponowanych działań.

1. „Ćwicz z Kubusiem – Kubuś na boisku” – poćwicz z Kubusiem.

2. Obejrzyj film edukacyjny pt. “Atrakcje w Bezpieczne wakacje”



Odpowiedz na pytania:
– Gdzie można wyjechać na wakacje?
– Jakie zwierzęta spotkasz w Zoo?
– Co można zbudować z piasku?

3. Teraz zapraszamy na masażyk relaksacyjny:

Płynęła sobie rzeczka[palcem rysujemy na plecach krętą rzeczkę]
Świeciły dwa słoneczka[rysujemy dwa kółka]
Idą konie [palcami udajemy kroki konia]
Przeszły słonie [palcami udajemy ciężkie słoniowe kroki]
Spadł deszczyk [palcami naśladujemy spadające krople]
Przeszedł dreszczyk?[łaskoczemy dziecko w boczki]

4. Kolorowanka do druku (jeżeli jest taka możliwość w domu)

Jeżeli zabawy Ci się podobały uśmiechnij się do Rodziców.




Drodzy Rodzice i Dzieciaki-Przedszkolaki, zapraszamy z Misiową Mamą do wspólnej zabawy!
Prosimy Rodziców o odczytanie proponowanych działań.

1. Zapraszamy do zabawy:

https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE

2. „Morskie zagadki” – rozwiąż zagadki

Może być niebieskie, szare lub zielone.
Bywa spokojne lub bardzo wzburzone.
Kiedy jego brzegiem ludzie spacerują,
jego małe fale stopy ich całują.
(morze)

Gdy do ucha ją przyłożę,
morza szum powróci do mnie.
W tej skorupce małe morze
lato może nam przypomnieć.
(muszelka)

Można na niej się opalać,
zamki z piasku też budować.
Gdy się znudzi, można z mamą
brzegiem morza spacerować.
(plaża)

Świecę mocno dzionek cały,
żeby wszystkim ciepło dać.
By zobaczyć, jak przychodzę,
trzeba bardzo wcześnie wstać.
(słońce)

Zbierane na plaży
brązowe kamyki.
Pięknie zdobią nam pierścionki
albo naszyjniki.
(bursztyny)

Jest lekkie, okrągłe
i do nadmuchania.
Przyda się każdemu
w nauce pływania.
(koło ratunkowe)

3. Wykonaj pracę plastyczną pt. “Wakacje nad morzem”

Potrzebne materiały:
– papierowy talerzyk;
– farby kolor: żółty i niebieski;
– kartka z bloku technicznego.

Jeżeli zabawy Ci się podobała uśmiechnij się do Rodziców.

Drodzy Rodzice i Dzieciaki-Przedszkolaki, zapraszamy z Misiową Mamą do wspólnej zabawy!
Prosimy Rodziców o odczytanie proponowanych działań.

1. W dzisiejszym słonecznym dniu zapraszamy wszystkie dzieci do zabawy pt. “Maszynista zuch”

2. “Gimnastyka buzi i języka”
Stań z mamusią/tatusiem przed lustrem i wykonajcie ćwiczenie logopedyczne:

  • Język jedzie do lasu na koniku – dziecko naśladuje kląskanie językiem z jednoczesnym poruszaniem wargami (ściągnięcie warg i ich rozciągnięcie).
  • W lesie język rozejrzał się dookoła – dziecko wykonuje ruch oblizywania warg, najpierw w prawą, a potem w lewą stronę.
  • Zobaczył małe fioletowe kwiatuszki i je powąchał – dziecko wykonuje wdech nosem i wydech ustami.
  • Spojrzał w górę, skąd dobiegało pukanie dzięcioła – dziecko uderza czubkiem języka za górnymi zębami.
  • Spojrzał w dół – dziecko wyciąga język na brodę – zobaczył czerwonego muchomora z białymi kropkami i zaczął je liczyć – dziecko dotyka językiem każdego zęba

3. Rozwiąż zagadki dźwiękowe

4. Wymień po 5 nazw:
– owoców;
– warzyw
– miast
– imion członków twojej rodziny bliskiej lub dalekiej.

Jeśli zabawy Ci się podobały uśmiechnij się do Rodziców.

Drodzy Rodzice i Dzieciaki-Przedszkolaki, zapraszamy z Misiową Mamą do wspólnej zabawy!
Prosimy Rodziców o odczytanie proponowanych działań.

1. Zapraszamy na zabawę ruchową “Stary Abraham”


2. Wykonaj słoneczko wybraną techniką plastyczną:


3. Wysłuchaj piosenki: “W Układzie Słonecznym” Nutkosfery

Spróbuj nauczyć się refrenu:

W Układzie Słonecznym wirują planety
Wszystkie w innym tempie, okrążają Słońce
Różnią się kolorem, masą i rozmiarem
Lata lecą, one stale kręcą się wytrwale
Zadanie dodatkowe: czy potrafisz wymienić nazwy planet?


4. Pobaw się z mamusią/tatusiem w zabawę „Słońce świeci deszczyk pada.”
Na hasło rodzica „słońce świeci” – poruszaj się po pokoju w dowolnie wybrany sposób, ciesząc się, iż świeci słońce. Na hasło: „pada deszcz”- zatrzymaj się w bezruchu, tworząc ramionkami daszek nad głową

Jeśli zabawy Ci się podobały uśmiechnij się do Rodziców.

Drodzy Rodzice i Dzieciaki-Przedszkolaki, zapraszamy z Misiową Mamą do wspólnej zabawy!
Cel: rozwijanie uczuć, miłości i wdzięczności dla Taty.
Prosimy Rodziców o odczytanie proponowanych działań.


Dziś Dzień Taty!

1. Z okazji Dnia Taty obejrzyjcie wspólnie w zakładce “Galeria” przygotowaną dla Tatusia niespodziankę.

2. Złóż Tatusiowi życzenia – najpiękniej jak potrafisz. Zaśpiewaj mu “Sto lat!” lub jego ulubioną piosenkę. Popatrz mu prosto w oczy i powiedz jak bardzo go kochasz.

3. “T jak tata” Połóżcie się razem na ziemi i ułóżcie ze swoich ciał literkę.

4. Sprawdźcie czy tatuś posiada : “super moc naśladowacza głosów”.
Poproś, aby tatuś wymówił twoje imię jak:
– wielki dinozaur
– mrówka
– kosmita.
Zamieńcie się rolami i wymów słowo “tata” w podobny sposób

5. Zaśpiewaj Tatusiowi piosenkę ” Dziękuję Mamo! Dziękuje Tato!”


6. Zaproś Tatusia na wspólny spacer oraz na pyszne lody.



Drodzy Rodzice i Dzieciaki-Przedszkolaki, zapraszamy z Misiową Mamą do wspólnej zabawy!
Prosimy Rodziców o odczytanie proponowanych działań.
Cel: Wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa w czasie wakacji.

1. Zapraszamy na poranną gimnastykę:

2. Obejrzyj prezentację “Bezpieczne wakacje” – akcja edukacyjna “Dzieci uczą rodziców”

3. Kolorowanka do druku (jeżeli jest taka możliwość w domu)

4. Jeśli posiadasz w domku figurki – spróbuj odrysować ich cienie https://www.youtube.com/watch….
Ta zabawa wspaniale ćwiczy rączki i oczy!

5. Poproś mamusię/tatusia o przeczytanie wiersza B. Szelągowskiej “Mój przyjaciel”. Opowiedz o przyjacielu Olka. Powiedz, jaki jest twój przyjaciel/twoja przyjaciółka

6. Stań naprzeciwko rodzica, złapie Cię za rączki. Będzie kierował nimi tak, aby narysować w powietrzu wybrany przez Ciebie kształt np. serduszko/domek/obłoczek.

Jeżeli zabawy Ci się podobały podskocz trzy razy.

Drodzy Rodzice i Dzieciaki-Przedszkolaki, zapraszamy z Misiową Mamą do wspólnej zabawy!
Prosimy Rodziców o odczytanie proponowanych działań.
Cel: rozwój logicznego myślenia oraz ogólnej sprawności ruchowej.

1. Zapraszamy na gimnastykę:

2. Rozwiąż zagadki:
Czym możemy pojechać na wakacje?

Wozi ludzi bez ustanku
Od przystanku do przystanku,
Lecz gdy stoi w korku, łobuz,
Długo czekasz na…..
(autobus)

Stuk stuk – po szynach
Ciągnie maszyna
Wagony w ciągu –
Jak to w……
(pociąg)

Chociaż wiedzą nawet dzieci,
Że sam nigdzie nie poleci,
Może świat okrążyć w lot
Na swych skrzydłach…..
(samolot)

3. Na stronie http://www.clubmamy.pl/index.php… znajdziesz bogaty zbiór kolorowanek nt. bezpiecznych wakacji. Jeśli masz ochotę/możliwość wybierz jedną z nich i pokoloruj.

4. Połącz przedmioty z odpowiednimi miejscami zdjęć:

5. Zorganizujcie rodzinną gimnastykę/gry ruchowe na świeżym powietrzu.

Do dzieła! Jeżeli zabawy Ci się podobały uśmiechnij się do Rodziców.

Drodzy Rodzice i Dzieciaki-Przedszkolaki, zapraszamy z Misiową Mamą do wspólnej zabawy!Celem dzisiejszego zajęcia jest zapoznanie z możliwościami spędzania czasu wolnego.

1. Dzisiejszy dzień rozpocznijmy od zabawy przy muzyce:

2. Spójrz na obrazek:

(http://wyznaniamatkiwariatki.pl/?p=2763)

Odpowiedz na pytania:
– jakiego koloru jest parasol?
– ile ptaków jest na obrazku?
– z czego robi się babki?
– co jedzą dzieci, które widzisz?

3. Zaśpiewaj piosenkę „Na wycieczkę wyruszajmy!”

4. Wakacje to czas odpoczynku.

– Jeśli już korzystasz z komputera/telefonu lub często oglądasz telewizję – przypomnijcie sobie wspólnie zasady użytkowania sprzętu. Jeśli ich nie opracowaliście – teraz jest na to dobry czas!

– Podczas domowego przedszkola tworzyliśmy kąciki relaksu. Porozmawiajcie o tym, co relaksuje każdego członka rodziny: chwila samotności, kąpiel, spacer, rozmowa, czytanie…. Wykonaj zawieszkę na klamkę: odpoczywam. To będzie znak, że mamusia/tatuś/lub ty sam potrzebujesz minutki dla siebie. Szablon znajdziesz tutaj: http://palcamipozytywnegoczlowieka.blogspot.com/2013/09/zawieszka-na-klamke.html

– Wybierzcie się do biblioteki lub księgarni i wypożyczcie/zakupcie książki, które będziecie czytać podczas wakacji. Możecie również wybrać je z domowej biblioteczki

Jeśli zabawa Ci się podobała uśmiechnij się do rodziców.

Drodzy Rodzice i Dzieciaki-Przedszkolaki, zapraszamy z Misiową Mamą do wspólnej zabawy!
Prosimy Rodziców o odczytanie proponowanych działań.
Cel: Doskonalenie umiejętności przeliczania. Rozwój wyobraźni i umiejętności planowania.

1. Zaczaruj nastrój, żeby dzisiejsze zajęcia były wesołe. Wykonuj ruchy zgodnie z tekstem.

Czasami lecą łzy – (unieście ręce nad głową i palcami pokażcie jak z góry na dół spadają łzy)
Czasami przemykają smutki – (pomachajcie uniesionymi nad głową rączkami i przegońcie smutki)
Bywa i gniew – (klaśnijcie w dłonie
Bywa i złość – (tupnijcie nóżkami)
Ale najważniejszy jest uśmiech  –  (uśmiechnijcie się najpiękniej jak potraficie)

2. Zabawy matematyczne

3. Karty pracy do druku (jeżeli jest taka możliwość w domu)

4. Zachęcamy Was do wspólnego zaplanowania wakacji:

– Wypiszcie wspólne pomysły na wakacje. Nie tylko wyjazdy, ale drobne czynności, które sprawiają Wam przyjemność np. wyjście na lody, wieczory filmowe, spacery w inne miejsce niż zawsze.

– Jeśli planujcie wyjazd – zastanówcie się jakie rzeczy będzie trzeba ze sobą zabrać. Narysuj je w formie listy. Przyda się przy pakowaniu!

– Wymyślcie wspólny wakacyjny challenge! 5000 kroków dziennie? Stworzenie “Rodzinnej książki kucharskiej” z ulubionymi przepisami? Wyjazd do lasu?

Drodzy Rodzice i Dzieciaki-Przedszkolaki, zapraszamy z Misiową Mamą do wspólnej zabawy!
Celem dzisiejszego zajęcia jest rozwijanie aktywności muzyczno – ruchowej oraz uświadamianie dzieciom jakie niebezpieczeństwa mogą zdarzyć się w miejscach wakacyjnego wypoczynku.
Prosimy Rodziców o odczytanie proponowanych działań.

1. Zapraszamy do zabawy ruchowej pt. “Wąż”
Usiądźcie “po turecku” na dywanie. W tej zabawie będziecie odgrywać rolę węża.
Na hasło:
“waż się budzi” – pomału kucamy a następnie zgodnie z tempem muzyki wstajemy sycząc i wijąc się; w ten sposób naśladujemy zachowanie węża,
“biodra” – wykonujemy obroty bioder,
“ramiona” – wykonujemy ruch okrężny ramion i rąk,
“głowa” – wykonujemy obroty głowy,
“wąż zasypia” – powoli kucamy a następnie siadamy “po turecku”, te czynności wykonujemy sycząc, naśladując głos węża.


2. Posłuchaj piosenki pt. „Na wycieczkę wyruszajmy!”


Pierwszy promyk słońca dzisiaj zbudził mnie,
I cicho do ucha powiedział mi, że,
Wakacje właśnie nadszedł czas,
Teraz wiele letnich przygód może czekać nas.

Ref. Więc na wycieczkę wyruszajmy
I z radością nowe miejsca odkrywajmy.
Każde drzewo, motyl, czy najmniejszy kwiat,
Zdobi nasz wspaniały świat.


Może statkiem popłyniemy w dal,
Poczujemy bryzę świeżych morskich fal.

Albo samolotem polecimy tak,
Żeby poczuć się przez chwilę jak na niebie ptak.

Może wejdziemy na szczyty gór,
I spędzimy chwilę pośród białych chmur.
Malin oraz jagód odnajdziemy krzak,
Bo wakacje to jest przecież też owoców smak.


Naucz się pierwszej zwrotki i refrenu piosenki.  Podczas śpiewania zwrotki maszeruj, a podczas śpiewania refrenu wyklaskuj go rytmicznie.

3. Wysłuchaj wiersza: “Nie wolno” J. Koczanowskiej

Nawet małe dziecko dobrze o tym wie
kto to jest znajomy, a kto obcym jest..
Ze znajomym można bawić się, rozmawiać
ale gdy ktoś obcy, to trzeba uważać!

Nie wolno zaufać nawet gdy ktoś mówi,
że zna mamę, tatę i bardzo nas lubi.
Nie wolno przyjmować słodyczy,  podarków
lub iść z nieznajomym na spacer do parku.

Czy zawsze zachowujesz się tak w stosunku do nieznajomych?

4. Obejrzyj filmik. Opowiedz mamusi/tatusiowi co zapamiętałaś/eś.


5. Zapraszam Was do Muzeum Kolejnictwa w Warszawie
https://www.ai360.pl/panoramy/680

Jeśli zabawy Ci się podobały uśmiechnij się do Rodziców.

Drodzy Rodzice i Dzieciaki – Przedszkolaki!
Zapraszamy razem z Misiową Mamą do wspólnej zabawy
Prosimy Rodziców o odczytanie proponowanych działań.
Wakacje! Już niedługo wakacje! Mały Miś nie może się doczekać, a Wy?

1. Witamy Wszystkie dzieci w ten słoneczny poranek uśmiechem 🙂
Zaproście do zabawy mamę/tatę oraz siostrę/brata:

Baloniku nasz malutki,
rośnij, duży okrąglutki.
Balon rośnie, że aż strach
Przebrał miarę no i trach!

2. Na wakacje możemy się wybrać rożnymi środkami transportu. Obejrzyj krótką bajeczkę na ten temat.

Odpowiedz na pytania:
– Wymień środki transportu, które zapamiętałeś z obejrzanego filmiku?
– Na czym jechała kaczka?

3. Spróbuj samodzielnie lub przy pomocy mamusi/tatusia wykonać samolot z papieru


3. Rozwiąż wakacyjne karty pracy
https://przedszkolankowo.pl/…/WAKACYJNE-KARTY-PRACY-zestaw-…

Jeśli zabawy Ci się podobały podskocz cztery razy.

Drodzy Rodzice i Dzieciaki – Przedszkolaki!
Zapraszamy razem z Misiową Mamą do wspólnej zabawy
Prosimy Rodziców o odczytanie proponowanych działań.

1. Dzisiejszy dzień zaczniemy przy dobrze znanej Wam zabawie tanecznej 🙂

2. „Sprytne rączki mam wiec zabawkę zrobię sam”.

Praca plastyczna pt. „Moja zabawka”. Spróbuj wykonać zabawkę z rzeczy, które znajdziesz w swoim domu (kawałki materiału, kolorowa folia, pudełko kartonowe itp.

Jak zrobić zabawkę ze skarpetki

3. Zatańcz z mamą/tatą lub siostrą/bratem przy piosence pt. ” Pluszowy miś”

4. Zaproś Rodzinę do zabaw na świeżym powietrzu przypomnij sobie zabawy: „Berek kucany”, „Pająk i much”.

Drodzy Rodzice i Dzieciaki – Przedszkolaki!
Zapraszamy razem z Misiową Mamą do wspólnej zabawy
Prosimy Rodziców o odczytanie proponowanych działań.

1. Dzisiejszy dzień zaczynamy od zabawy z cyferkami.
Potrzebne będą kartoniki z cyferkami od 0 do 5 oraz balon lub maskotka.

2. Kto lubi eksperymenty 🧲📙🔍? Według mnie to świetna zabawa! I baaaaaaaaaaardzo pouczająca! Eksperyment “wybuchający wulkan” bardzo Wam się podobał więc dziś proponujemy kolejne 🙂

1. Eksperymenty z wodą: https://www.youtube.com/watch?v=2UPT75dIYts
2. Eksperyment rodzinny: Sprawdź ile buziaków wywoła uśmiech mamy/taty

3. Wykonaj zadania w karcie pracy (jeżeli jest taka możliwość w domu)

Drodzy Rodzice i Dzieciaki – Przedszkolaki!
Zapraszamy razem z Misiową Mamą do wspólnej zabawy
Prosimy Rodziców o odczytanie proponowanych działań.

1. Dzisiejszy dzień rozpoczynamy od skocznej zabawy przy muzyce 🙂


2. Teraz zapraszamy do obejrzenia filmu “Jak z biegiem lat zmieniały się zabawki”

Odpowiedz na pytania:
– Skąd wzięła się nazwa klocków Lego?
– Ile lat ma pluszowy miś?

3. Zatańcz z mamą/tatą lub siostrą/bratem przy piosence pt. ” Pluszowy miś”



4. Pamiętaj, aby zawsze po zakończonej zabawie posprzątać. Posłuchaj wiersza: “Zabawki Antosia” Beaty Boruckiejhttps://madrababcia.pl/wiersz-zabawki-antosia/
Jakie zabawki wymieniono w wierszu?

5. Pluszowe zabawki są niezwykle milutkie i mięciutkie. Masz ulubionego pluszaka? Jak ma na imię? Spróbuj narysować swoją ulubioną pluszową zabawkę .

Jeżeli zabawy sprawiły Ci radość podskocz dwa razy 🙂

Drodzy Rodzice i Dzieciaki – Przedszkolaki!
Zapraszamy razem z Misiową Mamą do wspólnej zabawy
Prosimy Rodziców o odczytanie proponowanych działań.
Kolejny tydzień zabaw przed nami! Tematyka raczej lubiana przez Was, kochane dzieci, bo będziemy mówić o … zabawkach!

1. Zapraszamy do zabawy ruchowej aby miło zacząć dzień. 

2. “Gdzie schowałam zabawkę” – ćwiczenia słuchowe?
Rodzic zakłada przepaskę dziecku, a następnie ustawia się w wybranym miejscu mieszkania/domu/pokoju i “bawi się” zabawką wydającą odgłos np. przesypuje klocki. Zadaniem dziecka jest wskazać, z którego kierunku dochodzi dźwięk zabawy.

3. Zabawa rozwijająca kreatywność: “Co by było, gdyby zniknęły zabawki?” Wymyślanie przez dziecko zastosowań przedmiotów domowych, którymi mogłoby się bawić. Wspólne poszukiwanie przedmiotów w domu. Przykładowe zabawy:

(https://ladygugu.pl/w-co-bawic-sie-z-dzieckiem-w-domu/)

4. Wykonaj z mamusią/tatusiem masę solną i ulep z niej zabawkę wg własnego pomysłu. Przepis na masę solną znajdziecie tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=ljIP06Xfbpg

5. Kolorowanki do druku (jeżeli jest taka możliwość w domu)


Jeśli zabawa Ci się podobała uśmiechnij się do rodziców.


Drodzy Rodzice i Dzieciaki – Przedszkolaki!
Zapraszamy razem z Misiową Mamą do wspólnej zabawy
Prosimy Rodziców o odczytanie proponowanych działań.

1. Zapraszamy wszystkie dzieci do zabawy ruchowej:

2. Ułóż obrazki http://scholaris.pl/resources/run/id/104924

3. Zapraszam do wykonania eksperymentu “Wybuchający wulkan”

Potrzebne materiały:
– woda,
– ocet,
– soda oczyszczona,
– barwnik spożywczy lub farba plakatowa,
– wysokie szklane naczynie,
– miska lub głęboki talerz.

Na środku miski umieszczamy wysokie szklane naczynie. Do naczynia wlewamy szklankę wody i pół szklanki octu. Dodajemy ok. 10 kropli barwnika spożywczego lub farby. Na koniec wsypujemy sodę oczyszczon. Życzymy miłego oglądania 🙂


4. Dziś same eksperymenty 🙂 Kolejny to prosty eksperyment z tańczącymi skrawkami papieru: http://scholaris.pl/zasob/112925…

5. Ruch jest niezwykle ważny dla rozwoju każdego dziecka! Zaplanuj z mamusią/tatusiem Waszą ulubioną aktywność fizyczną na świeżym powietrzu.

Zadanie dla chętnych: spójrz w niebo i jeśli będą widoczne chmury zastanów się co przypomina Ci ich kształt. Poproś mamusię/tatusia, aby opowiedzieli Ci o swoich obłoczkowych pomysłach 🙂

Drodzy Rodzice i Dzieciaki – Przedszkolaki!
Zapraszamy razem z Misiową Mamą do wspólnej zabawy
Prosimy Rodziców o odczytanie proponowanych działań.

1. Na melodię piosenki Panie Janie powitajcie się z mamusią, tatusiem, siostrą, bratem:

Witaj mamusiu, Witaj mamusiu (osoba o której mowa macha)
Jak się masz, jak się masz (do wszystkich ręką lub kłania się)
Wszyscy cię witamy (wszyscy podają sobie ręce)
Wszyscy cię kochamy (obejmują się ramionami)
Bądź wśród nas, bądź wśród nas.

2. “Zgadnij kogo mam na myśli” – opisywanie postaci i odgadywanie o którą postać chodzi.

Poproście do zabawy kogoś dorosłego. Możecie zacząć tak: Osoba , którą mam na myśli ma czarną skórę i kolczyki w uszach …która to postać.
Jeśli zgadujący nie wie, opisujemy dalej… ma długą niebieską szatę i niebieskie nakrycie głowy ….która to postać? Zadaniem rodzica jest odgadnąć kogo opisujesz. Potem możecie się zamienić rolami.

https://eurotest.pl/home/42-dzieci-swiata.html

3. Na pewno masz talent! Ładnie śpiewasz, super układasz klocki, rysujesz, tańczysz lub masz inny z miliona dziecięcych talentów. To Twój skarb. Zrób to dzisiaj najlepiej jak potrafisz!


4. Zapraszamy do zabawy tanecznej z rodzeństwem lub rodzicem do piosenki Majki Jeżowskiej: https://www.youtube.com/watch…


5. Dzieci na całym świecie uwielbiają zabawy! Wybierzcie zabawę w którą bawią się dzieci z innego kraju https://www.globalna.edu.pl/gry_ze_swiata

6. Kolorowanki do druku (jeżeli jest taka możliwość w domu)

Jeśli zabawa Ci się podobała uśmiechnij się do Rodziców.

Drodzy Rodzice i Dzieciaki – Przedszkolaki!
Zapraszamy razem z Misiową Mamą do wspólnej zabawy
Prosimy Rodziców o odczytanie proponowanych działań.

1. Dziś zapraszamy wszystkie dzieci do zabawy tanecznej. Niech każdy z Was porusza się w rytm muzyki. Spróbujcie naśladować prowadzących 🙂


2. “Wzorki w mące lub kaszy” – Poszukajcie dużej tacy. Nasypcie do niej mąki lub kaszy i spróbujcie narysować paluszkiem różne wzroki. Nie przejmujcie się, jeśli troszkę się wysypie. Po skończonej zabawie wspólnie posprzątajcie. (https://www.youtube.com/watch?v=qmoyUzWutNA)

https://ztorbynauczycielki.pl/paluszkiem-po-mace-czyli-usprawniamy-paluchy/

3. Zapraszam do obejrzenia filmiku: “Dzieci z różnych stron świata”
Spróbuj zapamiętać jak najwięcej wiadomości i opowiedz mamusi/tatusiowi to, co zapamiętałeś.


4. Dzieci różnią się wyglądem tj. kolorem włosów, oczu czy skóry/wzrostem. Nie oznacza to, że są lepsze czy gorsze – po prostu są inne. Obejrzyj zdjęcie i opisz wygląd dzieci. Powiedz co Ci się w nich podoba.

5. „Rytmy dzieci świata”– dopasuj obrazki:
https://view.genial.ly/5ecec2cd95a58b0d8d8c7e03

6. „Co zmieniło miejsce?”. Mamusia ustawi przed Tobą kilka przedmiotów. Przyglądnij się im, a następnie zamknij oczy. Mama zmieni ich kolejność (najpierw 2 rzeczy, później można więcej). Otwórz oczka i powiedz, co zmieniło miejsce. (podobna, łatwiejsza zabawa – „Czego brakuje?”).

Jeśli zabawa Ci się podobała uśmiechnij się do Rodziców.


Drodzy Rodzice i Dzieciaki – Przedszkolaki!
Zapraszamy razem z Misiową Mamą do wspólnej zabawy
Prosimy Rodziców o odczytanie proponowanych działań.
Tematyka tego tygodnia to – „Niby tacy sami, a jednak inni”.

1. Dzisiejszy dzień zaczynamy od ćwiczeń z elementem gimnastyki korekcyjnej.


2. Posłuchaj piosenki pt. “Jesteśmy dziećmi”

3. Powtarzaj treść za Rodzicem. Spróbuj nauczyć się pierwszej zwrotki i refrenu.

1. Czy jesteś z Afryki,
Czy też z Ameryki,
Nie jest ważne gdzie mieszkamy,
Bo jesteśmy tacy sami.
Ref: Jesteśmy dziećmi!
Chcemy miłości!
Jesteśmy dziećmi!
Chcemy radości!
Chcemy by często tulono nas
I żeby miło płynął nam czas.

2. Czy mówisz po polsku,
Czy też po japońsku,
Wszyscy dobrze rozumiemy,
Czego tak naprawdę chcemy.
Ref: Jesteśmy dziećmi!
Chcemy miłości!
Jesteśmy dziećmi!
Chcemy radości!
Chcemy by często tulono nas
I żeby miło płynął nam czas.

4. Jak wytłumaczysz różnicę między dzieckiem a dorosłym? Jak myślisz – kim być lepiej? Dlaczego? Zapytaj mamusię/tatusia o pamiątki z okresu kiedy byłaś/eś dzidziusiem. Pooglądajcie je razem.

5. Wysłuchaj wierszyka Danuty Wawiłow pt. „A jak będę dorosła”. http://scholaris.pl/resources/run/id/104893
Opowiedz o pomysłach bohaterki wierszyka

6. Narysuj siebie jako dorosłą osobę. Niech mamusia/tatuś napisze datę na rysunku i schowajcie go na pamiątkę. Za parę lat oglądniecie go razem i przywołacie miłe wspomnienia.

Jeśli zabawy Wam się podobały krzyknij głośno “Hej” 🙂

Drodzy Rodzice i Dzieciaki – Przedszkolaki

Dziś DZIEŃ DZIECKA z tej okazji mamy dla Was kochane dzieci niespodziankę. Zajrzyjcie do zakładki Aktualności, a tam czeka  na was bajka, pt. „Pewnego razu w dżungli” w wykonaniu Pań z przedszkola.

(http://ornontowice.pl/2018/05/dzien-dziecka-2/)


Dzień Dziecka to świetna okazja, by czas spędzić aktywnie, angażując całą rodzinę! A oto pomysły, jak możecie spędzić ten wyjątkowy dzień:

1. Zapraszamy do zabawy „Taniec Połamaniec”


2. Wybierz się z rodzicami na wycieczkę. Długą lub krótką z przystankiem na piknik lub na lody. Jeśli wycieczka jest nie możliwa urządźcie sobie piknik w domu.

3. A może dla lepszej zabawy wykonajcie Niepękające Bańki Mydlane

Baw się, śmiej się i tańcz to zadanie na dziś. A na koniec dnia prześlij fotorelację z tego wspaniałego dnia.

Drodzy Rodzice i Dzieciaki – Przedszkolaki!
Zapraszamy razem z Misiową Mamą do wspólnej zabawy
Prosimy Rodziców o odczytanie proponowanych działań.

1. Witamy wszystkie Tygryski uśmiechem 🙂 Przywitajmy się piosenką:

2. Sprzątanie po sobie to bardzo ważna umiejętność. Posłuchajcie wierszyka o porządkach w domu i przedszkolu (Źródło: https://miastodzieci.pl/piosenki/o-zabawki-zawsze-dbamy/)

O zabawki zawsze dbamy
po zabawie posprzątamy.
Już samochód na wirażu:
pędzi prędko do garażu.
Lalki siedzą równo w rzędzie:
bałaganu dziś nie będzie!
Klocki ułożymy w kątku.
Krzyś pilnuje dziś porządku.
Każdy przedszkolaczek wie
po zabawie sprząta się.

Odpowiedz na pytania:
– Co trzeba zrobić po skończonej zabawie?
– Kto pilnuje porządku?
– Czym lubisz się najbardziej bawić?

Posprzątaj swój pokoik/miejsce do zabawy najpiękniej jak potrafisz.

3. Dyżurni w przedszkolu często pomagają paniom przy posiłkach np. rozkładają sztućce. Poćwiczcie w domku nakrywanie do stołu. Filmik na ten temat znajdziecie tutaj:

Teraz zobacz jak prawidłowo nakryć do stołu

https://www.doradcasmaku.pl/blog-jak-nakryc-do-stolu-5548



4. Zadaniem przedszkolaka jest narysować coś pysznego na talerzu 🙂

5. Teraz jest czas na muzyczną gimnastykę! Poćwiczcie z piosenką https://www.youtube.com/watch…

Drodzy Rodzice i Dzieciaki – Przedszkolaki!
Zapraszamy razem z Misiową Mamą do wspólnej zabawy
Prosimy Rodziców o odczytanie proponowanych działań.

1. Zapraszamy wszystkich do ruchowej zabawy 🙂


2. Czy pamiętasz imiona dzieci z Twojej przedszkolnej grupy? Spróbuj wymienić ich jak najwięcej. Narysuj portret swojej ulubionej koleżanki/ulubionego kolegi.

3. W przedszkolu jest mnóstwo kącików zainteresowań. Na parapecie w Twoim pokoiku/wybranym pokoju stwórzcie kącik plastyczny.

https://mynio.pl/wp-content/uploads/2018/11/DSC03221-2.jpg

3. Bardzo gorąco polecamy zabawę z mamą i tatą do piosenki „A ram sam sam”

Jeśli zabawy Ci się podobały zrób cztery podskoki 🙂

Drodzy Rodzice i Dzieciaki – Przedszkolaki!
Zapraszamy razem z Misiową Mamą do wspólnej zabawy
Prosimy Rodziców o odczytanie proponowanych działań.

1. Dziś zapraszamy wszystkie Tygryski do zabawy pt. “Jestem Muzykantem Konszabelantem”


2. Teraz zapraszamy na grę matematyczną, którą można stworzyć w domu z wytłaczanek po jajkach.



3. Pamiętacie przedszkolne dni? Jest czas na zabawę, naukę, gimnastykę. Można śmiać się do woli, śpiewać, ale czasem trzeba być cichutko, żeby nawzajem sobie nie przeszkadzać np. gdy pani mówi coś ważnego. Zbudujcie ciszę z piosenką wydawnictwa „Bliżej Przedszkola”
https://www.youtube.com/watch?v=q6fqaaZG1ug

4. Poćwiczymy słuch! Mamusia/tatuś schowa głośno tykający budzik w pokoju – jeśli nie macie w domku budzika, może to być telefon komórkowy z włączonym dźwiękiem np.
https://www.youtube.com/watch?v=jDMeD83isak
Waszym zadaniem jest odnalezienie budzika/telefonu. Możecie zamienić się rolami i mamusia będzie szukać schowany przez Was „tykający” przedmiot.

Jeżeli zajęcia Ci się podobały krzyknij głośno “HEJ” 🙂

Drodzy Rodzice i Dzieciaki – Przedszkolaki!
Zapraszamy razem z Misiową Mamą do wspólnej zabawy
Prosimy Rodziców o odczytanie proponowanych działań.



1. Dziś mamy bardzo ważny dzień jest to “DZIEŃ MAMY”

Wszystkie “Tygryski” chciały zadedykować piosenkę, dla swojej mamy. Więc Kochane Mamusie posłuchajcie piosenki dla Was 🙂






https://dziecisawazne.pl/wp-content/uploads/2011/05/dzien-mamy.jpg


2. Zapraszamy na “MASAŻ – LIST DO MAMY“- prosimy tatę o przeczytanie rymowanki a dziecko niech rysuje na plecach mamy

Kochana Mamo (rysujemy serce)
Uśmiechnij się do mnie wesoło (rysujemy uśmiech)
Zróbmy razem duże koło (rysujemy koło)
Poskacz ze mną w kałuży („chlapiemy” plecy paluszkami, pstrykanie wszystkimi palcami)
Szczególnie po wielkiej burzy (rysujemy błyskawicę)
Narysujmy razem słonie (powoli kroczymy wewnętrzną stroną dłoni)
Małe żółwie, może konie (szybko, z wyczuciem stukamy dłońmi zwiniętymi w pięści)
Piękny bukiet zrobię sam (rysujemy kwiatka)
I w prezencie Tobie dam (przytulamy mamę )

3. Teraz w tajemnicy przed mamą wykonaj dla Niej prezent. Na przykład taką laurkę. Poproś o pomoc tatę 🙂


Postaraj się, aby cały DZIEŃ MAMY był wypełniony niespodziankami, całuskami, przytuliskami i uśmiechami.

Drodzy Rodzice i Dzieciaki-Przedszkolaki!

Tematyka tego tygodnia to – “Przedszkolny świat”.

Drodzy Rodzice i Dzieciaki-Przedszkolaki, zapraszamy z Misiową Mamą do wspólnej zabawy! Prosimy Rodziców o odczytanie proponowanych działań.

1. Zapraszamy wszystkie “Tygryski” na poranną gimnastykę, którą bardzo dobrze znacie 🙂


2. W przedszkolu życie biegnie według rytmu zwanego: ramowym rozkładem dnia. Zaplanuj dzisiejszy dzień tak jak w przedszkolu. Poproś mamusię/tatusia o rozpisanie go na kartce. Zaplanuj czas na: posiłki, zabawę, mycie rączek, gimnastykę i naukę.

3. W dzisiejszym przedszkolu to mamusia/tatuś będzie dzieckiem. Przeprowadź z rodzicem zajęcia plastyczne i pokaż jak prawidłowo myć rączki.
https://www.youtube.com/watch?v=jIUqRJFgsyY

4. Naucz mamusię/tatusia piosenki ruchowej pt.”Budujemy ciszę”, którą pamiętasz z przedszkola.

Jeśli zadania Ci się podobały podskocz cztery razy 🙂

Drodzy Rodzice i Dzieciaki – Przedszkolaki!
Zapraszamy razem z Misiową Mamą do wspólnej zabawy.
Prosimy Rodziców o odczytanie proponowanych działań.

1. Przywitajmy się piosenką
https://www.youtube.com/watch?v=FSpO0R3qlqs

2. Rozwiąż zagadki o rodzinie:

Łatwą zagadkę dziś mamy,
kim jest mama mamy?

(babcia)


Nie każdy jest siwy,
nie każdy wąsaty,
lecz każdy jest tatą
mamy albo taty.

(dziadek)

Kto nas kocha tak jak nikt
i ochrania całym sercem?
I do kogo można przyjść
z każdym smutkiem jak najprędzej?

(mama)

Oto niezwykle łatwa zagadka.
Kim jest dla Ciebie syn Twego dziadka?

(tata)

Jak razem się nazywa:
babcia i prababcia siwa,
dziadek szpakowaty i dzieci
– obok mamy i taty?

(rodzina)

3. Zrób mamusi/tatusiowi masażyk. Jak go wykonać – dowiesz się tutaj :

4. Wykonaj pracę plastyczną pt. „Moja rodzina na wesoło”.

Potrzebne materiały:
– kolorowe kredki lub mazaki;
– patyczki do lodów (jeżeli nie ma w domu mogą być karteczki w kształcie patyczków wycięte z bloku technicznego)
– kartka z bloku technicznego lub rysunkowego;

Patyczki po lodach ozdób według własnego pomysłu. Zacznij od namalowania twarzy, a później stwórz oryginalne kreacje. Połóż patyczki na kartce i dorysuj fryzury. 🙂 Takie ludziki można wykorzystać również do zabawy.


5. “Ćwiczenia z mamą/tatą”
Wybierzcie się w podróż z mamą/tatą:

  • rowerami – dziecko i rodzic leży na dywanie na plecach i naśladują pedałowanie,
  • pociągiem – dziecko i rodzic ustawiają się w rzędzie, trzymając za ramiona osobę przed sobą i biegają po pokoju,
  • kajakami – dzieci i rodzice siadają jedno za drugim z ugiętymi nogami i wykonują ramionami ruch wiosłowania,
  • samolotem – dzieci i rodzice rozkładają wyprostowane ręce w bok i biegają po pokoju,
  • balonem – dzieci i rodzice ustawiają się w kole, podają sobie ręce, stają na palcach i przykucają.

    Jeżeli zabawy Ci się podobały uśmiechnij się do Rodzica.


Drodzy Rodzice i Dzieciaki – Przedszkolaki!
Zapraszamy razem z Misiową Mamą do wspólnej zabawy.
Prosimy Rodziców o odczytanie proponowanych działań.

1. Dziś niech wszystkie “Tygryski” poruszają się przy zabawie ruchowej pt. “Pięta, kciuk”. Spróbujcie naśladować Panią prowadzącą:

https://www.youtube.com/watch?v=Z52Ys1p-5-4

2. Posłuchaj wiersza B. Szelągowskiej: „Jesteśmy razem!”

Zakwitły maki w ogrodzie.
Mamie je podaruję.
A siostra zrobi laurkę –
sama ją namaluje.
Ja tacie umyję samochód
i zrobię to razem z bratem.
Sam raczej bym nie dał rady –
obydwaj kochamy tatę!
Każdy zna takie słowo,
ważne dla córki, dla syna.

Oznacza miłość, wspólnotę…
Jakie to słowo? RODZINA!


Odpowiedz na pytania:
– Co dziecko podaruje mamie?
− Co dzieci zrobią dla taty?
− Co to jest rodzina?
− Co można zrobić miłego dla swojej rodziny (samemu, z rodzeństwem)?

3. Poproś rodzica o przygotowanie przedmiotów należących do mamusi/tatusia. Posegreguj je wg tego do kogo należą, koloru, wielkości i innych wybranych cech.

4. „Tu i teraz – tylko dla siebie” – Wybierzcie się na rodzinny spacer. Proszę Was, abyście spacerując udali się w Wasze ulubione miejsce i zrobili selfie. Obserwujcie czy na spacerze spotkacie inne rodziny. Po czym można poznać, że mijana grupa osób to właśnie rodzina?

5. Zaśpiewaj Rodzicom piosenkę “Dziękuję Mamo! Dziękuję Tato!”
https://www.youtube.com/watch?v=j09kDRPi3tE

6. Na zakończenie dnia, tor przeszkód do wykonania 🙂

Jeżeli zajęcia Ci się podobały zrób 5 pajacyków.


Drodzy Rodzice i Dzieciaki – Przedszkolaki!
Zapraszamy razem z Misiową Mamą do wspólnej zabawy.
Prosimy Rodziców o odczytanie proponowanych działań.

1. Witamy serdecznie wszystkie Tygryski. Dzisiaj zaczynamy od zabawy ruchowej pt. “Głowa, ramiona kolana, pięty”
https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE&t=16s

2. Teraz zapraszamy was do zabawy z imionami.

  • Poproś rodzica, aby napisał na osobnych karteczkach imiona: mamy, taty, babci, dziadka, cioci, wujka itd.
  • Pobawcie się w zgadywanie.
  • Wylosuj karteczkę, mamusia/tatuś przeczyta imię, a ty odpowiedz do kogo należy np. Danusia – to moja babcia.

3. Obejrzyj obrazek, policz i wykonaj polecenia:

  • Ile jest wszystkich osób na obrazku? – podskocz tyle razy
  • Ile jest dzieci? – klaśnij tyle razy
  • Ile jest balonów? – zrób tyle przysiadów
  • Ile kwiatków Olek wręcza mamie? – podskocz tyle razy na jednej nodze
  • Ile osób ma okulary? – tupnij nogą tyle razy

4. Olek i Ada postanowili z okazji: „Dnia Matki” przygotować sernik. Obejrzyjcie historyjkę obrazkową https://flipbooki.mac.pl/przeds…/oa_ks_56/mobile/index.html…MAC – Kompleksowe rozwiązania dla edukacji (str. 78-80)
– Czy istnieje potrawa, którą potraficie przyrządzić „pod okiem” mamy?
– Zaplanujcie dzień w którym przyrządzicie coś smacznego dla mamy/taty.

5. Spróbuj rozwiązać zadania przedstawione na karcie pracy. Wskaż paluszkiem rozwiązania, jeśli nie macie możliwości wydruku
http://zanotowane.pl/728/7523/karta_pracy_13_id_27496554.jpg

Jeśli zabawa Ci się podobała uśmiechnij się do Rodziców.

Drodzy Rodzice i Dzieciaki – Przedszkolaki!
Zapraszamy razem z Misiową Mamą do wspólnej zabawy.
Prosimy Rodziców o odczytanie proponowanych działań.

1. Posłuchaj zabawy i naśladuj ruchem:

Na hasło:
“podskoki” – podskakujemy do rytmu z nogi na nogę, ręce oparte na biodrach.
“klaskanie” – zatrzymujemy się i klaszczemy rytmicznie.
“podskoki” – podskakujemy ponownie z nagi na nogę.
“zmiana” – idziemy do drugiego pokoju i powtarzamy całość jeszcze raz.

2. Posłuchaj piosenki pt. “Dziękuję Mamo! Dziękuję Tato!”

3. Powtarzaj treść za Rodzicem. Spróbuj nauczyć się pierwszej zwrotki i refrenu.

1.Uczyliście mnie chodzić
Uczyliście mnie mówić
Jak się zachowywać
Jak zwracać się do ludzi

Ja mogę na Was liczyć
Wiem, że mi pomożecie
Najlepszych mam rodziców
Na całym wielkim świecie

Dziękuję mamo, dziękuję tato,
Za każdą zimę, za każde lato
Dziękuję mamo, dziękuję tato
Za to, że macie dla mnie czas
Bardzo kocham Was

2.A najpiękniejsze chwile
Są kiedy mnie tulicie
Dajecie mi buziaki
Idziemy tak przez życie.

Co mogę dla Was zrobić?
Jak mogę się odwdzięczyć
Jesteście w moim sercu
Będziecie w mej pamięci.

4. “Wywiad z mamą/tatą” – pobawcie się w dziennikarzy przeprowadzających wywiad z ważną osobą – waszym rodzicem. Przykładowe pytania:
– Jaki jest twój ulubiony kolor?
– Co lubisz jeść najbardziej?
– Jaka jest twoja ulubiona piosenka?
– Twoje największe marzenie?

Jeśli zadania Wam się podobały zanuć piosenkę “Dziękuję mamo, dziękuję tato,
Za każdą zimę, za każde lato…”



Drodzy Rodzice i Dzieciaki-Przedszkolaki!

Tematyka tego tygodnia to – “Moja Rodzina”. Drodzy Rodzice i Dzieciaki-Przedszkolaki, zapraszamy z Misiową Mamą do wspólnej zabawy! Prosimy Rodziców o odczytanie proponowanych działań.

1. Na początek dnia zapraszamy do zabawy paluszkowej pt. “Rodzina”

Ten pierwszy – to dziadziuś
A obok babunia.
Największy – to tatuś,
A przy nim mamunia
A to jest dziecinka mała,
A to moja rączka cała.

2. Obejrzyj filmik: „Moja rodzina” Przedszkole Profesora Szymona
https://www.youtube.com/watch?v=u28atnroqrY

Odpowiec na pytania:
– Z ilu osób składa się Twoja rodzina?
– Co lubicie robić razem z całą rodziną?
Zadanie dla chętnych dzieci narysujcie swoją najbliższą RODZINĘ 🙂
(mamę, tatę, siostrę, brata oraz siebie)

3. Spróbujcie razem z rodzicami stworzyć drzewo genealogiczne. Rodzicom polecam ciekawy artykuł na stronie https://www.edziecko.pl/…/7,79361,22061157,drzewo-genealogi…

Drzewo genealogiczne.

4. Mamusia/tatuś też kiedyś byli mali. Spróbujcie na fotografiach „mamusi/tatusia dzidziusia” odnaleźć podobieństwa z waszym wyglądem. Może macie podobny nosek, oczka albo uśmiech? Stańcie razem przez lustrem i zobaczcie jaką jesteście piękną rodziną!

Jeśli zadania Wam się podobały przytul się do swoich Rodziców 🙂

Drodzy Rodzice i Dzieciaki – Przedszkolaki!
Zapraszamy razem z Misiową Mamą do wspólnej zabawy.
Prosimy Rodziców o odczytanie proponowanych działań.

1. Zapraszamy do zabawy ruchowej.

2. „Co lata nad łąką” – rozwiązywanie zagadek.
Rozwiąż zagadki. Podziel nazwy zwierząt na sylaby.

Lata nad łąką w czerwonej kapotce,
a na tej kapotce jest kropka przy kropce

(biedronka)


Krążę nad łąką, ile mam sił,
i zbieram z kwiatów złocisty pył.

(pszczoła)

Ten piękny owad
odwiedza kwiateczki,
ma skrzydła tęczowe,
niekiedy w kropeczki

(motyl)


Czy znacie takiego konika,
który pięknie w trawie cyka?

(konik polny)


Czerwone ma nogi
biało-czarne piórka, ,
do wody przed nim
żaby dają nurka.

(bocian)

3. Wykonaj pracę plastyczną pt. „Biedronka” .
Potrzebne materiały:
– rolka po papierze toaletowym,
– kartka papieru kolor: czerwony i czarny,
– klej,
– nożyczki.

Rolkę po papierze toaletowym obklejamy czarnym papierem lub malujemy czarną farbą plakatową. Rysujemy koło, które następnie wycinamy nożyczkami. Rysujemy i wycinamy inne potrzebne elementy jak skrzydła, czółka, kropki. Sklejamy wszystkie elementy. Do dzieła 🙂

4. Jeśli to możliwe – zerwijcie kwiatuszki i trawy z łąki/ogrodu i zasuszcie je. Będzie to wyjątkowa pamiątka nauki z mamusią/tatusiem w domku. Roślinki ułóżcie pojedynczo pomiędzy gazetami czy czasopismami, a na całą powierzchnię połóżcie ciężkie książki.

5. Ćwicz z panią Anią Kołodziej, koordynatorką projektu „Sprintem do maratonu” Bliżej Przedszkola https://www.youtube.com/watch?v=OZ54i4ecwWA

Jeżeli podobały Ci się zadania, uśmiechnij się do osoby siedzącej obok Ciebie.

Drodzy Rodzice i Dzieciaki – Przedszkolaki!
Zapraszamy razem z Misiową Mamą do wspólnej zabawy.
Prosimy Rodziców o odczytanie proponowanych działań.

1. Witamy wszystkie “Tygryski” bardzo cieplutko 🙂
Dzisiejsze zabawy rozpoczynamy od dobrze znanej Wam rymowanki (możecie ilustrować ją ruchem)

Tu paluszek, tu paluszek,
A pośrodku jest mój brzuszek,
Tu jest rączka, a tu druga,
A tu oczko do mnie mruga.
Tu jest buzia, tu ząbeczki
Tam wpadają cukiereczki.
Tu jest nóżka i tu druga,
Chodź zatańczmy jak kaczuszka.

2. Znasz powiedzenie: „Pracowita jak pszczółka”? Co wiesz o tych pożytecznych owadach?
Poszerz swoją wiedzę dzięki filmikom edukacyjnym:
https://www.youtube.com/channel/UCTid3vMuAJTWaUh6HR3Xreg

3. Miód jest słodki! Jeśli masz w domku słoik miodu przyjrzy się z bliska jaki jest miód:
– Jaki ma kolor, smak, czy jest gęsty, a może lepki?
– Czy umiesz samodzielnie posmarować chlebek miodem? Spróbuj!


1.bp.blogspot.com/-3pWX0gQ7Tj4/UXbd0ezPYyI/AAAAAAAAB70/13paS7MHYmA/s1600/z8306256Q,Miod.jpg


4. Karta pracy do druku (jeżeli jest taka możliwość w domu)

5. Pobaw się z panem Sebastian Dusza – zabawa „Na łące”:

Jeżeli zabawy Ci się podobały zrób cztery podskoki.

Drodzy Rodzice i Dzieciaki – Przedszkolaki!
Zapraszamy razem z Misiową Mamą do wspólnej zabawy.
Prosimy Rodziców o odczytanie proponowanych działań.

1. Zapraszamy do porannego tańca – rozgrzewka z piosenką “Gumi miś” https://www.youtube.com/watch?v=oGJg1RSOof4

2. Obejrzyj obrazek.


Odpowiedz na pytania:
1. Ile motyli widzisz na obrazku? – klaśnij w dłonie tyle razy.
2. Jakie kolory mają kwiaty?
3. Ile biedronek jest na ilustracji? – podskocz tyle razy.
4. Gdzie znajdują się drzewa? – blisko czy daleko?
5. Na czym siedzi konik polny?
6. Jakiego koloru jest biedronka?

3. Quiz dydaktyczny.
Jeżeli uważasz, że zdanie jest prawdziwe zaklaszcz w dłonie.
1. Ryby pływają w stawie.
2. Żaba urodziła kotka.
3. Żaby skaczą po trawie.
4. Ślimaki to ogromne zwierzaki.
5. Dzięcioł stuka w korę drzewa i robaki z niej wybiera.
6. Maki to kolorowe ptaki.
7. Kiedy świeci słońce, jest ciepło na łące.

4. Razem z mamusią/tatusiem wykonaj stempel z ziemniaka o kształcie kwiatuszka.
Podpowiedź jak zrobić stempel znajdziecie tutaj https://www.youtube.com/watch?v=yy_MJAE3bto
Z jego użyciem przygotujcie kartoniki do liczenia. Pobawcie się w ich przeliczanie.

5. Narysuj ślimaczka – według własnego pomysłu lub skorzystaj z filmikowej podpowiedzi https://www.youtube.com/watch?v=vEiJP0v3xF4

Jeśli zabawa Ci się podobała uśmiechnij się do Rodziców 🙂

Drodzy Rodzice i Dzieciaki – Przedszkolaki!
Zapraszamy razem z Misiową Mamą do wspólnej zabawy.
Prosimy Rodziców o odczytanie proponowanych działań.

1. Zapraszamy wszystkie „Tygryski” do rytmicznego marszu

Na hasło”
„marsz” – rozpoczynamy rytmiczny marsz wokół pokoju, sylwetka wyprostowana, ręce oparte na biodrach;
„zmiana” – następuje zmiana kierunku;
„jeden”; „dwa” – dzieci zatrzymują się i klaszczą w rytm melodii.

2. Posłuchaj piosenki pt. „Bal na łące”. Spróbuj nauczyć się dwóch zwrotek.

1. Kiedy świeci słoneczko
to na łące nad rzeczką
świerszcze stroją skrzypeczki
do wiosennej poleczki.

2. Dylu, dylu już grają
grube bąki śpiewają,
myszki tańczą poleczkę
sapią przy tym troszeczkę.

3. A trzy małe biedronki nie chcą tańczyć tej polki
i czekają na walca, aby tańczyć na palcach


3. Rozwiąż zagadki:
https://miastodzieci.pl/…/zagadki-dla-dzieci-o-zwierzetach…/.

Spróbuj wymyśleć własną zagadkę dla mamusi/ tatusia.

4. Zatańcz jak żabka z piosenką „Żabie kroki”:
https://www.youtube.com/watch?v=DwwpCoM0sHg

Jeśli zabawy Ci się podobały zanuć “Dylu, dylu już grają

Drodzy Rodzice i Dzieciaki – Przedszkolaki!
Tematyka tego tygodnia to – “Łąka w maju”. Prosimy Rodziców o odczytanie proponowanych działań.

1. Na początek dnia zapraszamy wszystkie „Tygryski” do zabawy ruchowej z Pipi.
https://www.youtube.com/watch?v=H0I1BRT3N7M&list=PL3u0Zj4pypgbORL7CnRtpMDH52rzByC5l

2. Zachęcamy do obejrzenia  filmu edukacyjnego pt. „Majowa łąka i jej mieszańcy – owady”

3. Odpowiedz na pytania:

– Jakie owady można spotkać na łące?
– Co robią pszczoły?
– Kto daje koncert na majowej łące?

4. Teraz troszeczkę się poruszamy. Wyobraźcie sobie że jesteście na wiosennej łące.

– skaczemy po pokoju jak żabki,
– fruwamy leciutko jak motyle (ręce na boki),
– kładziemy dłonie na ramiona, fruwamy i bzyczymy jak pszczółki bzzzz….,
– zatrzymujemy się i stajemy na jednej nodze jak bocian wypatrujący żabki, stoimy nieruchomo kilka sekund, zmieniamy nogę,
– pełzamy na brzuchu jak ślimaki,
– na koniec kładziemy się na plecach, zamykamy oczy i wsłuchujemy się w odgłosy łąki.


Zadania proponowane na dziś przez Misiową Mamę:

1. Jeśli to możliwe wybierz się z mamusią/tatusiem na pobliską łąkę lub skwer. Zapamiętaj nazwy roślin, które udało Ci się zobaczyć. Może spotkasz małych mieszkańców łąki? Motylka, biedronkę, mrówkę?
Nie martw się, jeśli nie możesz wyjść. Oglądnij piękne zdjęcie łąki na tablicy demonstracyjnej Wydawnictwa MAC – https://flipbooki.mac.pl/…/os-bbplus-tab…/mobile/index.html…
2. Pobaw się do słów piosenki: „Bzycząca zabawa”
https://www.youtube.com/watch?v=zUgzWqgYPeE
3. Wykonaj motylka z apaszki lub szalika mamusi, według własnego pomysłu

Jeśli zabawa Ci się podobała uśmiechnij się do Rodziców 🙂

DRODZY RODZICE I DZIECIAKI – PRZEDSZKOLAKI !

9 maja  obchodzimy Dzień Unii Europejskiej. My uczcimy to świeto już dziś. Ada i Olek zapraszają do obejrzenia prezentacji, która  wzbogaci  Waszą wiedzę o Unii Europejskiej. Prezentacja dostępna na naszej stronie w zakładce „Aktualności”.

Cel:  rozwijanie poczucia przynależności narodowej i europejskiej.


1. Naucz się wiersza.

W Europie mieszkam,
Tak jak ty, kolego.
Że jestem Polakiem  –
Dumny jestem z tego.




2. „Flaga Unii Europejskiej” . Pokoloruj kredkami lub pomaluj farbami flagę Unii Europejskiej. Pamietaj o użyciu odpowiednich kolorów.

FLAGA UNII EUROPEJSKIEJ

Flaga europejska




3.„Syriusz” – praca plastyczna. Ozdób maskotkę Unii Europejskiej, możesz  dodać do maskotki charakterystyczne elementy pochodzące z wybranego przez Ciebie kraju.

Zobacz obraz źródłowy



Jeśli zabawy Ci się podobały krzyknij głośno “HEJ”.



Drodzy Rodzice i Dzieciaki-Przedszkolaki!

Prosimy Rodziców o odczytanie proponowanych działań.

1. Witamy wszystkie Tygryski “uśmiechem”.
Dziś zaczynamy od zabawy pt. “Szukamy złodzieja”. Teraz każdy może wyobrazić sobie, że jest policjantem. Naszym zadaniem jest złapać złodzieja. Zaczynamy pościg…
Poniżej link do zabawy – (dzieci mogą siedzieć w siadzie skrzyżnym)
https://www.youtube.com/watch?v=KVndtnWQC4o

2. Obejrzyj Herb i Flagę Gminy Wręczyca Wielka.
Spróbuj zapamiętać jak wyglądają oraz z jakich kolorów się składają.

HERB GMINY WRĘCZYCA WIELKA

FLAGA GMINY WRĘCZYCA WIELKA

3. Zapraszamy do zabawy paluszkowej
Ja dziesięć palców mam (pokazujemy wszystkie palce),
Na pianinie gram (uderzamy palcami o kolana).
Ja dwie ręce mam (pokazujemy dłonie),
Na bębenku gram (uderzamy dłońmi o kolana).
Ja dziesięć palców mam (pokazujemy wszystkie palce),
I na trąbce gram (poruszamy wszystkimi palcami przed ustami).
Ja dwie ręce mam (pokazujemy dłonie),
I zaklaszcze wam (klaszczemy w dłonie).

Zapraszamy teraz do realizacji zadań Misiowej Mamy:

1. Porozmawiaj z rodzicem na temat zalet mieszkania w dużym mieście/małym miasteczku/na wsi (w zależności od miejsca zamieszkania dziecka). Co Ci się podoba, co nie, co chciałbyś zmienić?
Zadanie dodatkowe: czy wiesz kto zarządza Twoim miastem/wsią? Burmistrz, prezydent, sołtys, a może król? 😉

2. Wymień sklepy w których możesz dokonać zakupów w Twojej miejscowości. Ile nazw sklepów potrafisz wymienić? Do którego z nich chodzisz najczęściej?

3. Wykonaj kolejną kartę do przewodnika pt: Moja miejscowość za 100 lat

Jeżeli zabawy Ci się podobały uśmiechnij się do Rodziców.

Drodzy Rodzice i Dzieciaki-Przedszkolaki!

Celem dzisiejszego zajęcia jest rozwijanie umiejętności matematycznych.
Prosimy Rodziców o odczytanie proponowanych działań.

1. Witamy wszystkie dzieci bardzo serdecznie i przesyłamy „promyk uśmiechui”.

2. Przygotuj kartkę papieru i połóż ją na biurku.
Spróbuj wskazać na kartce:
– prawy górny róg;
– lewy górny róg;
– dolny i górny brzeg;
– prawą i lewą stronę;
– lewy dolny róg.

3. Słuchając wiersza A. Kamieńskiej pt. „Pan Dymek”  narysuj ilustrację według wskazówek.

Kreska, kreska, kółeczko,
rysuję tu słoneczko.
Pod słoneczkiem jest dom.
Oto on.
Rysuję okna, dach,
komin czarny aż strach.
Z komina leci dym.
Dym ma nos, oczy, minę.
To nie dym.
Tylko Pan Dymek.

4.  „Budujemy domy” – zapraszamy do zabawy konstrukcyjnej z klocków. Postępuj zgodnie z instrukcją:

– zbuduj dom mały i duży

– zbuduj dom niski i wysoki

– zbuduj dom wąski i szeroki

Możesz zagospodarować przestrzeń wokół domu budując garaż, budę dla psa lub sklep.

Zapraszamy teraz do realizacji zadań Misiowej Mamy:

1) Jeśli pogoda pozwoli wybierzcie się na spacer w poszukiwaniu drzewa o ciekawym kształcie.
Co Wam przypomina?
2) Stwórz kolejną kartę w przewodniku pt: “Przyroda mojego miasta/wsi”.
3) Pomaszeruj do piosenki wydawnictwa “Muzyczny domek” https://www.youtube.com/watch?v=Ivh4teVteGE&list=OLAK5uy_kjK904l2tlnNGbSWylTCAMl4fUv0-hsUU&index=16

Jeśli zabawa Ci się podobała policz do pięciu.

Drodzy Rodzice i Dzieciaki-Przedszkolaki!
Prosimy Rodziców o odczytanie proponowanych działań.

1. Posłuchaj zabawy i naśladuj ruchem:

Na hasło:
“stopa” – kręcimy naszą prawą stopą,
“stopa” – kręcimy naszą lewą stopą,
“unoszenie” – stojąc na obu nogach unosimy się na palcach (pięty do góry) i opuszczamy w rytm muzyki,
“noga” – rozluźniamy prawą nogę (stoimy na lewej nodze i potrząsamy prawą),
“noga” – w ten sam sposób rozluźniamy lewą nogę,
“obroty” – ręce na bioderka i wykonujemy obroty wokół własnej osi.

2. Niech każdy jeszcze raz przypomni sobie swój adres (miejscowość, ulica i numer domu) i powie go Rodzicom.

3. Rozłóż na podłodze zabawki pluszowe. Następnie maszeruj między leżącymi zabawkami:

  • Maszeruj  przodem i tyłem.
  • Maszeruj ze wspięciem na palce.
  • Maszeruj raz głośno, raz cicho.
  • Maszeruj z jednoczesnym klaskaniem.
  • Maszeruj ze wspięciem na palce i na piętach.
  • Biegnij w miejscu, między zabawkami.
  • Biegnij z wymachem nóg do tyłu.

Zapraszamy do realizacji zadań Misiowej Mamy:
1. W kolejnym dniu stwórzcie kolejną karteczkę w przewodniku. Poproście mamusię/tatusia o podpisanie Waszych rysunków.
2. Stwórzcie makietę miasta/wsi w której mieszkacie. Użyjcie klocków, pudełek, zabawek. Nie zapomnijcie o umieszczeniu na makiecie własnego domku
3. Narysujcie domek wg instrukcji https://www.youtube.com/watch?v=JE4xQqRePZk. Wymieńcie figury geometryczne o których mowa w wierszyku.

Jeżeli zabawy Ci się podobały podskocz cztery razy.

Drodzy Rodzice i Dzieciaki – Przedszkolaki!
Tematyka tego tygodnia to – “Moja miejscowość, mój region”.
Prosimy Rodziców o odczytanie proponowanych działań.

1. Witamy wszystkie „Tygryski” w słoneczny poniedziałkowy dzień. Dziś zaczynamy od porannej gimnastyki – https://www.youtube.com/watch?time_continue=5&v=EuCip5y1464&feature=emb_title

2. Teraz niech każdy z was spróbuje powiedzieć swój adres zamieszkania. Rodzice sprawdzą czy dobrze go pamiętacie.

3. Zapraszamy wszystkich serdecznie do obejrzenia ciekawostek dotyczących naszej Gminy Wręczyca Wielka. Każde dziecko może opisać słowami co widzi na fotografii.

URZĄD GMINY WRĘCZYCA WIELKA

PRZEDSZKOLE Z ODDZIAŁEWM INTEGRACYJNYM IM. MAŁEGO KSIĘCIA

GMINNY OŚRODEK KULTURY

OŚRODEK ZDROWIE

Szkoła Podstawowa im. Adama Mickiewicza

KOMISARIAT POLICJI

BANK SPÓŁDZIELCZY

KOŚCIÓŁ ŚW. JÓZEFA OBLUBIEŃCA NMP

OCHOTNICZA STRAŻ POŻARNA

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie 96407269_1733103470170637_5209135219344408576_n.jpg

4. Dzisiaj jest Międzynarodowy Dzień Strażaka. Dziękujemy jeszcze raz wszystkim strażakom za odwagę, niebezpieczną i ciężką pracę.


Zadania proponowane na dziś przez Misiową Mamę:

1. Czy znasz swój adres? Jeśli tak powiedz go mamusi/ tatusiowi – nich sprawdzi czy dobrze zapamiętałeś. Jeśli nie – spróbuj się go nauczyć. Dla chętnych – naucz się kodu pocztowego miejscowości i nazwę województwa.
2. Spróbuj stworzyć przewodnik po Twojej miejscowości. Niech zawiera miejsca które wg Ciebie warto zobaczyć. Nie musi to być pomnik czy budynek. Piękne drzewo czy rzeka to również rzeczy, które warto pokazać innym. Pomyśl o tych miejscach i stwórz kartę tytułową przewodnika.
3. Kolbuszowa to miasto, które widzisz na zdjęciu. Tu mieszkam 🙂 Opisz mamusi/tatusiowi co widzisz na fotografii.

Obraz może zawierać: niebo, dom i na zewnątrz

Jeśli zabawy Ci się podobały krzyknij głośno swoja miejscowość, w której mieszkasz “WRĘCZYCA WIELKA”