Drodzy Rodzice i Dzieciaki-Przedszkolaki!
Prosimy Rodziców o odczytanie proponowanych działań.
Cel Rozpoznawanie mieszkańców łąki. Rozwijanie mowy.
1.Zapraszamy na poranną gimnastykę: https://www.youtube.com/watch?v=Vq4LxW6QX7I
2.Posłuchaj opowiadania A. Sójki pt. „Niespodzianka biedronki.”
Na jednym skraju łąki stał ul. Mieszkały w nim pszczoły. Na drugim skraju łąki było mrowisko. Mieszkały w nim mrówki. A na łące pod kwiatkiem żyła biedronka. Pszczoły przez cały dzień zbierały nektar z kwiatków, mrówki pracowicie budowały swoje mrowiska, a biedronka wygrzewała się w promieniach słońca.
Dlaczego nic nie robisz, biedronko? Powinnaś zbierać nektar – nektar – mówiły pszczoły.
Przestań leniuchować. Buduj z nami mrowisko. Nie można cały dzień drzemać pod kwiatkiem – pouczały mrówki. Biedronka zaś siedziała pod listkiem i myślała …. Myślała tak długo, aż wymyśliła niespodziankę dla pszczół i mrówek. Poleciała najpierw do motyla.
Motylu, motylu, pomożesz mi? – zapytała. Motyl obiecał pomóc. Następnie udała się do pasikonika – Pasikoniku, pomożesz mi? – zapytała. Pasikonik obiecał pomóc. Biedronka poprosiła także o pomoc świetliki i ślimaka, a potem wszyscy zabrali się do pracy. W czasie gdy pszczoły zbierały nektar, a mrówki budowały, mrowisko, oni rozwieszali girlandy pod listami łopianu i dekorowali polankę kwiatami. Kiedy już wszystko było gotowe, biedronka poleciała zaprosić pszczoły i mrówki … na wieli bal! Wieczorem mieszkańcy łąki wesoło się bawili. Pasikonik przygrywał im do tańca, świetliki rozświetlały mrok, a ślimak – powoli, jak to ślimak – przygotowywał napoje.
Niech żyje biedronka! – zawołały na koniec pszczoły i mrówki i odtąd nie namawiały jej już do zbierania nektaru albo budowania mrowiska.
3.Odpowiedz na pytania:
Wymień mieszańców łąki?
Co robiły mrówki, a co pszczoły?
Jaką niespodziankę dla mieszkańców łąki przygotowała biedronka?
4.Podziel wyrazy: biedronka, łąka, słoneczko, bocian, żaba na sylaby, wyróżnij pierwszą głoskę. Pamiętaj aby wyklaskać każdą z sylab.
5.„Wiosenna łąka” – zabawa ruchowo – ortofoniczna
- skacz po pokoju jak żabka;
- fruwaj leciutko jak motyl z rozpostartymi skrzydełkami (ręce);
- połóż dłonie na ramiona, fruwaj i bzycz jak pszczółka bzzzz….;
- zatrzymaj się i stań na jednej nodze jak bocian wypatrujący żabki, stań nieruchomo kilka sekund, zmień nogę;
- wiruj wokół własnej osi jak ważka;
- pełzaj na brzuchu jak ślimak.
Na koniec połóż się na plecach, zamknij oczy i wsłuchaj się w odgłosy łąki. https://www.youtube.com/watch?v=IoC7WCfx6Z0
6.Obejrzyj jak wyglądają mieszkańcy łąki, nazwij ich.
7.”Spacer po łące” – Jeśli to możliwe wybierzcie się z Mamusią i Tatusiem na pobliską łąkę zabierz ze sobą lupę (do patrzenia). Może spotkacie małych mieszkańców łąki? Motylka, biedronkę lub mrówkę? Jeśli to możliwe zrób zdjęcie.
Zadania proponowane na dziś przez Misiową Mamę
1.Jeśli to możliwe wybierz się z mamusią/tatusiem na pobliską łąkę lub skwer. Zapamiętaj nazwy roślin, które udało Ci się zobaczyć. Może spotkasz małych mieszkańców łąki? Motylka, biedronkę, mrówkę?
Nie martw się, jeśli nie możesz wyjść. Oglądnij piękne zdjęcie łąki na tablicy demonstracyjnej Wydawnictwa MAC – https://flipbooki.mac.pl/…/os-bbplus-tab…/mobile/index.html…
2.Pobaw się do słów piosenki: „Bzycząca zabawa” https://www.youtube.com/watch?v=zUgzWqgYPeE 3.Wykonaj motylka z apaszki lub szalika mamusi, według własnego pomysłu.
Jeżyki do dzieła. Jeśli zabawa Ci się podobała uśmiechnij się do Rodziców.
