31.03.2020

Drodzy Rodzice i Dzieciaki-Przedszkolaki!

Celem dzisiejszego spotkania  jest rozwój słuchu muzycznego oraz rytmu.

Prosimy Rodziców o odczytanie proponowanych działań.

1. Dziś poznamy nową piosenkę w rytmie walczyka pt. „W zagrodzie” –  posłuchaj uważnie słów i zapamiętaj, jakie nazwy mają zwierzątka w piosence.


Ref. W zagrodzie koło domu
gdzie pole, tam gdzie las,
mieszka zwierząt kilkoro,
każde swój pokój ma.
Jest świnka różowiutka
i kozy, kury są,
jest kot i piesek bury,
a w stajni konik rży.

1.Pewnego dnia wieczorem,
gdy słońce zaszło już,
do kury przyszedł kotek,
aż tu powstał wielki krzyk.
Kura na jajkach siedzi,
jest bardzo dumna z nich,
a kot ten mały psotnik,
łapką jedno jajko zbił.

Ref. W zagrodzie koło domu…

2.Przy budzie koło domu
Jest bardzo groźny pies,
on bardzo głośno szczeka,
kiedy obcy chce tu wejść.
Jest czarny w białe plamki,
i futro długie ma,
pilnuje tu porządku,
wszystkie ścieżki tutaj zna.

Ref. W zagrodzie koło domu…

3.A koza z śmieszną bródką,
bardzo uparta jest,
kiedy już coś wymyśli
to koniecznie zrobić chce.
Ten siwy konik z grzywą
czasem humory ma,
niegrzecznie kręci głową,
gdy gospodarz wóz mu da.

– posłuchaj wykonanej przez Panią Ewelinkę piosenki (nagranie znajduje się w zakładce „Muzyczne zabawy z Panią Ewelinką”).  

– wstań i  zatańcz z rodzicem walczyka 1-2-3, na pewno pomoże Ci w tym krok  odstawno-dostawny który już znamy.                

– wymień zapamiętane nazwy zwierząt (świnka, kot, kura, pies, konik, kotek, koza).

–  teraz zabawa muzyczno- ruchowa pt. „Koniki”(słuchaj uważnie muzyki z pedagogiki zabawy, „Tańce i  zabawy dla grupy KLANZA)

– odtwórz  ją ruchem.

– jeżeli zapomniałeś to rozwiąż krzyżówkę.

2.   Rozwiąż krzyżówkę i odczytaj nazwę miejsca gdzie mieszkają zwierzątka wiejskie. Część tytułu piosenki ukryła się w haśle krzyżówki. Rozwiąż ją i odczytaj hasło.

      1. koza

      2. osa

      3. kogut                                                                                                   

      4. krowa

      5. owca

      6. dom

      7. buda

Odgadnij nazwy zwierząt i przedmiotów na obrazkach, wpisz je poziomo zgodnie z numerami  ( jeżeli masz trudności poproś rodzica o pomoc), odczytaj rozwiązanie od góry do dołu.

– ułóż zdanie ze słowem zagroda.

– podziel go na sylaby a później na głoski.

4. A teraz ulubiona zabawa przy muzyce  pt. „Pajączek” którą odtwórz ruchem.

Przygotuj na jutrzejsze zajęcia: pluszaki, klocki, kredki, mazaki oraz kartki.

Jeżeli podobała się dzisiejsza zabawa, narysuj na kartce uśmiechniętą  buźkę.

Linki.

Zabawa- „Pajączek”:
https://www.facebook.com/watch/?v=163929468076155&external_log_id

Zabawa-  „ Koniki”

Zadania proponowane na dziś przez Misiową Mamę:

Zabawa w teatr:

1) Scena
Przykryj kocykiem stół lub krzesło, jeśli planujesz przygotować teatrzyk kukiełkowy. Rozłóż kocyk na ziemi, jeśli to Ty będziesz aktorem – wyobraź sobie, że to “deski teatru”.
2) Aktorzy
W tym tygodniu mówimy o zwierzątkach, więc przygotuj pluszaki-zwierzątka lub wykorzystaj rysunki, które stworzyła/eś dzisiaj. Wytnij je i przyklej do nich patyczki do szaszłyków.
A może to Ty będziesz aktorem? Porozglądajcie się po domku – na pewno wymyślicie fajne przebranie. Żółty sweterek wystarczy, żeby zamienić się w kurczątko.
3) Widzowie
Zaproś wszystkich domowników i spróbuj odegrać scenkę. Zmieniaj głos, naśladuj zwierzątka ruchem – poczuj się jak prawdziwy aktor.